TheonMedlem sedan jan. 20021 567 inlägg
Jag har sedan länge för vana att markera, kopiera och spara wF-inlägg i Word där jag samlar dem till manualer.
Förra veckan hände något mystiskt och som sedan blivit bestående.
När jag klistrar in ett inlägg i ett tomt Worddokument, stänger Word av sig men startar hastigt om med två versioner av inlägget samt en begäran från Microsoft om felrapport.
Om jag inte raderar wF-inlägget, upprepas felprocessen.
I dag såg jag att problemet uppstår om det finns en länk eller en smiley i texten.
Om jag kopierar utan att ta med smileys och länkar går processen bra.
Det mystiska är alltså inte själva felprocessen utan att problemet uppstod förra veckan.
Beror fenoment på en ändring i wF eller på ett problem med min dator?
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Kan du ge ett exempel på ett inlägg som det sker med så slipper vi prova med alla inlägg på webForum? ;)
PeWMedlem sedan juni 20006 839 inlägg
Eftersom det handlar om copy & paste, samt faktumet att Theon nyligen patchat sitt system (en av patcherna gäller buffer överskrivning på 'clipboard') kan man kanske tänka sig en bug iom patchen.
SirPeter skrev:
Kan du ge ett exempel på ett inlägg som det sker med så slipper vi prova med alla inlägg på webForum? ;)
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=711058#post711058
Detta inlägg ger mitt Word spader medan ditt som jag nu svarar på inte gör det trots din smiley.
Jag testade både hela inlägget och olika delar av det utan att mitt Word gjorde nåt konstigt.
Har du lagt på alla sp's till ditt Officepaket?
I och för sig inte, men den intressanta frågan är;
Varför dök problemet upp nu den senaste veckan? :i
Har du kört någon annan update, t ex. någon som har med IE att göra så kan det bero på det i samband med att du inte har sp'at Office.
Samtliga sp _skall_ installeras, alltid, ja även i din dator Theon. ;)
OK store hövding :birp Tack och adjö.
Nu ska jag iväg och svara "Dollar" på regeringens fråga om vilket valuta vi ska ha i framtiden :birp