webForumDet fria alternativet

Eudora 6.0

3 svar · 269 visningar · startad av mikey1

mikey1Medlem sedan aug. 200170 inlägg

Tjena...

Jag har två frågor om Eudora 6.0.

1. Är Eudora bättre än Outlook (Express) när det gäller att skydda sig mot virus genom mailen?

2. Om jag skickar eller tar emot ett mail i Outlook så scannar Norton AntiVirus av ingående och utgående mail. Gör den likadant med Eudora?

Mvh
Michael J.

dhoMedlem sedan aug. 20021 515 inlägg

1. Eudora ska vara säkrare på den punkten eftersom den inte tillåter automatisk exekvering av kod som kommer med e-post.

2. Här är jag inte riktigt säker, men är det inte så att Norton Antivirus ligger som en proxy mellan e-postklienten och e-postservrarna. I så fall så ska inte valet av klient ha någon betydelse.

GunnarDMedlem sedan juni 20014 250 inlägg
  1. Allt är bättre än Outlook. :) Kanske inte men Eudora har som dho skriver inte funktionen att den automatiskt försöker öppna bifogade filer.

2. NAV har inbyggt stör för Outlook övriga lägger den sig som en "proxy-server" och ex. Eudora skickar och hämtar alla mail till adressen 127.0.0.1.

mikey1Medlem sedan aug. 200170 inlägg

Eudora vs Outlook

Tack för svaren :-)

Om jag förstått era svar rätt så blir det inte så mycket bättre om jag går över till Eudora eftersom Norton AntiVirus scannar både ingående och utgående mail i både Outlook och Eudora.

Har jag fel eller....?

Mvh
Michael J.

Genererad på 373 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb