webForumDet fria alternativet

Fortfarande problem med IE 6

42 svar · 946 visningar · startad av BlueSaint · sida 2 av 3

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Kom på lite saker till som du kan testa.
1. Koppla din dator direkt mot Internet helt utan brandvägg. Funkar det?
2. Sök igenom hela datorn efter texten "www.seb.se" (sök efter TEXT inte FILER)
3. Sök igenom hela datorn efter texten "129.178.89.90"

CleopatraMedlem sedan aug. 20039 inlägg

Hej ,

För att kunna använda sig eller ta sig in på en it-bank så krävs det faktiskt av vissa att man har ' Active scripting ' ibockad.
Har du kollat upp detta ? Desutom så kan ju oxxå brandvägg vara boven i dramat men jag undrar om du har spyware-program som kan blockera ?
Testa med att kolla din brors inställningar om det oxxå uppstår samma problem.

BlueSaintMedlem sedan aug. 20021 975 inlägg

"1. Koppla din dator direkt mot Internet helt utan brandvägg. Funkar det? <- Jag har ingen brandvägg på, bara under natten.

2. Jag har sökt igenom datorn efter 129.178.89.90 och https://www.seb.se , hittade inget!

Cleopatra: Hur kollar man sånt?

Jag MÅSTE få ordning på det här problemet!

Jag är inte så 100% på att det fungerar , men det är faktiskt en kriterie att man "måste" ha ' Active scripting ' för att det ska kunna fungera.

Gör så här: Start-menyn - Kontrollpanelen - klicka på Nätverks och Internetinställningar.

Klicka på fliken ' Säkerhet ' och du får då upp ' Egenskaper för Internet '. Nedanför finns det två knappar ' Anpassad och Standard '. Klicka på ' Anpassad '.

Nu ska du ha fått upp rutan ' Säkerhetsinställningar '. Börja då sedan scrolla nedåt i rullistan tills du kommer till texten ' Script '.

Precis under denna ligger 'Active scripting' , markera i cirkeln för att 'Aktivera'.
Klicka OK innan du går ur rutan !

Skulle det mot förmodan inte fungera och det oavsett alla de förslag du fått så tror jag du bör kontakta tekniker eller vända dig till M-softs svenska support. Alternativt att du får installera om IE.

Mycket mer än så här kan jag inte hjälpa dig. Är själv novis.

M v h

Cleopatra

Jag har ingen brandvägg på, bara under natten

Har du tesat att koppla din dator direkt mot Internet utan andra datorer emellan? För att vara helt säker på att det inte är brandväggen som stular är det bäst att avinstallera den helt.

Jag MÅSTE få ordning på det här problemet!

Vi har förstått det - fortsätter du tjata är risken ganska stor att folk tröttnar på dig och slutar att hjälpa till. ;)

Vi har prövat att avinstallera brandväggen helt, det verkar inte som att det fungerar ändå..

Jag frågar igen: "Har du tesat att koppla din dator direkt mot Internet utan andra datorer emellan?"

Ja, det tror jag, dessutom är min bror säker på att det inte kommer att fungera.

Vad har du för ISP?

Har du testat att trycka CTRL + F5 när du är på seb.se?

Jag kommer inte in på https://www.seb.se , så det är rätt svårt att trycka CTRL + F5 då.. Vad är ISP?

Men du kan väl skriva http://www.seb.se i Explorers adressfält och trycka ENTER?
Efter att du gjort det så trycker du CTRL + F5.

ISP »
Varifrån får du din Interneträkning?

Jag har Telia, jag har skickat iväg ett mail om det här problemet för typ 1-2 veckor, men sen har man ju inte hört ett knyst..

Nu har jag prövat att trycka CTRL + F5, ingenting händer...

Har du då testat att kopplat nätverkssladden direkt från datorn till ADSL-modemet utan andra datorer eller apparater emellan?

Tror inte heller att Telia bryr sig om att du inte kan komma in på SEB:s hemsida. ;)

Det var det jag har gjort, men jag får väl testa igen sen nån gång.. Nä, de kanske inte bryr sig, men det är ju inte bara den sidan jag inte kan nå.

Jag kanske ska göra en systemåterställning till typ dagen innan jag fick datorn? 1 juli?

Hej igen ,

Först och främst , vad har du för op.system ? Win XP eller annat ?
Du nämner först NU att du fått datorn i början av juli !!!! Begagnad sådan eller blev datorn installerad i butiken?

Vad jag själv har misstänkt är att det är ' cookies-hanteringen ' som kan vara problemet till det hela ! Antagligen så är säkerheten för högt trissad att du då inte kommer åt.

Du kan själv gå in och redigera i cookies INNAN du gör en återställning. Skulle det inte hjälpa med återställningen så återstår då att du gör en backup och gör en ny ominstallation av op.systemet.

Jag har Windows XP, och datorn är helt ny, 3 ghz:are. Angående cookies-hanteringen så har jag dragit ner den till lägsta, dvs. acceptera allt, så det är det inte. Så jag får göra en systemåterställning så får vi helt enkelt se vad som händer.

Hej ,

Har jag förstått det rätt, att det fungerade komma in på de webbsidor du tidigare nämnt om strax efter att du skaffade dig datorn ?
Kan då inte begripa vad som gått snett nu i efterhand !? Tja , då återstår det väl bara att försöka dig på en återställning.

Skulle det trots allt inte fungera då är det bara att gå till butiken och kolla upp och be om hjälp. Eller som jag tidigare skrev , ring M-softs svenska support . De måste hjälpa dig, och om man köpt och installerat deras produkter ( Win XP ) och dylikt så ska de ta me f*n ge dig support !!!! Man har rätt till 2 fria standardsupport !

Jag kan tyvärr inte göra så mycket mer. :l

Har gjort en systemåterställning och det är fortfarande samma fel.. Jag hade tänkt maila Microsoftssupport, men deras sida måste ju vara en av de krångligaste jag sett.

När inte ens någon på Webforum "kan hjälpa" mig, då är det illa, gott folk.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)