Kör Virtual PC med Win 98SE på min mac. Använder detta för att kolla hur mina hemsidor ser ut i pc-webbläsarna. Har IE 6.0 installerat. Är det den bästa referensen eller skall jag välja någon tidigare version med "fler" buggar? Vill ju liksom se hur det kan bli "som värst".
Har också förstått att man inte kan ha olika versioner av samma program installerat samtidigt, varför jag nu måste göra ett val: IE 5.0, 5.5, eller 6.0???
Har även Mozilla och Opera installerade. De känns dock mera lika mac-versionerna än vad IE gör.
Någon som har en teori? :)
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Jag skulle köra på den senaste, mao 6.1.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
Josef skrev:
Jag skulle köra på den senaste, mao 6.1.
6.1? Var hittar du den? Det finns ingen sådan uppdatering på Windowsupdate i alla fall. :q
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Det blir väl 6.1 med SP 1 installerat? Det hade jag för mig, men jag kan ha fel!
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Jag har SP1 och min IE är version 6.0.2800.1106
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag har i alla fall installerat alla uppdateringar, inklusive SP1, och versionen är 6.0. :)
Sorry för att det blev en aning OT.
Man har ju läst mycket om en buggig version 5 - css problem m.m. Är det många som fortfarande sitter med den versionen eller?
Jag menar, om man lyckas få sidan okej i 5:an borde den väl funka i 6:an också - eller?
:)
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Sexan ska tydligen vara lite striktare än femman, plus att den går in i strict-läge vid andra tillfällen än Mozilla. Det sistnämnda är, naturligtvis, bara för att jävlas med oss.