webForumDet fria alternativet

Gjorde nått nytt idag!

17 svar · 519 visningar · startad av medialabs

medialabsMedlem sedan mars 20023 686 inlägg

och installerade Opera eftersom jag har hört att man kan surfa på wapsidor med med. och tack vare att jag installerade Opera så har jag kunnat bygga klart min inloggningssida i WAP och en massa annat trevligt, men jag överger inte IE än i alla fall... :)

En trevlig upplevelse :)

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Hurra!! :)

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Gratulerar till en bra webbläsare! :bire

Det är en rätt bra webbläsare, vet inte varför jag inte har testat den tidigare, kanske för mina fördomar, men dom är nu borta. Man måste ju våga Vidga sina vyer som nån sa....

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Precis, våga överge IE! ;)

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Våga överge IE till förmån för Mozilla Firebird säger jag! Efter ca 3 år som trogen IE-användare blev jag övertygad efter ca 5 minuters användande. Die IE, die! ;)

Pontus ThorMedlem sedan juni 2002324 inlägg

Skarre skrev:

Våga överge IE till förmån för Mozilla Firebird säger jag! Efter ca 3 år som trogen IE-användare blev jag övertygad efter ca 5 minuters användande. Die IE, die! ;)

Av princip föredrar jag Mozilla Firebird. (open source...) Håller även på att lära mig XUL och använder Firebird i mitt dagliga surfande. Men jag måste (tyvärr) erkänna att Opera är både snabbare och bättre än Firebird på många sätt..

Det tog att säga det... :x

edit:

Vad har hänt med http://www.mozilla.org !? Sidan har ju både färger & bilder... Snyggt! :)

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

Pontus Thor skrev:

Vad har hänt med http://www.mozilla.org !? Sidan har ju både färger & bilder... Snyggt! :)

Får säga att det var en rejäl upp-piffning tycker jag, nu hittar man till och med firebird utan problem. :D

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Du märker nog snart att en massa grejer slutar fungera och återgår till surfandet i IE förutom när du ska visa WAP-sidor. T.ex. så fungerar inte menyn på GettyImages.com samt en del mer.

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Pontus Thor skrev:

Men jag måste (tyvärr) erkänna att Opera är både snabbare och bättre än Firebird på många sätt..

:( ;)
Vad får dig att säga så? Jag är en sporadisk Operaanvändare, och tycker väl att det är en helt OK browser, men jag tycker verkligen att Mozilla är enormt mycket bättre. Det enda Opera vinner på är att det är väldigt lätt att komma åt inställningar (t.ex. att man kan stänga av/slå på Javascript/Java/plugins/et.c. från Arkivmenyn) samt att den rinner på något snabbare. Men ändra inställningarna är inget jag gör så himla ofta, och den snabbare exekveringen uppvägs mer än nog av TypeAhead och ett dyngbra historiksystem som fått mig att sluta med allt vad bokmärken heter.

har surfat runt på internet lite med Opera nu i 1-2 dagar och det går ganska bra att surfa runt med den. blir lite småfel på webbsidor som inte är rätt uppbyggda. Men men, jag kommer att behålla Opera :)

hmm, vad blir nästa grej som man ska ta och testa ;)

Men min egen webbsida är anpassad för alla, Okkido vet hur man skapar bra webbsidor :birp

Internet Explorer 6
Internet Explorer 5.5
Internet Explorer 5.0

Netscape 7
Netscape 6.2
Netscape 4

Opera 7.2
Opera 6
Opera 5

Mozilla 1.3b
Mozilla 1.2.1
Mozilla 1.1

Lynx

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

spango skrev:

Det enda Opera vinner på är att det är väldigt lätt att komma åt inställningar (t.ex. att man kan stänga av/slå på Javascript/Java/plugins/et.c. från Arkivmenyn) samt att den rinner på något snabbare.

Via Arkivmenyn? Vilken omväg! ;)
Tryck på F12 så ska du få se på grejor! :e

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

/me stands in awe of your great knowledge of the secrets of Opera .

spango skrev:

/me stands in awe of your great knowledge of the secrets of Opera .

/ :e

Fan, sitter mer och mer med Opera nu. Skön webbläsare

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

Vad hade det inte varit för reklamen i opera hade jag nog använt opera mera. ;)

Reklamen stör mig inte alls...

VikingMedlem sedan maj 20003 652 inlägg

Man KAN ju betala för Opera också så slipper man reklamen ;)

148 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
145 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)