speedyMedlem sedan dec. 200283 inlägg
Först så tänkte jag fråga om ni känner till något smart sätt att kontrollera att en webbsida fungerar som den ska i olika webbläsare? Alltså så att man slipper sitta och installera 20 olika webbläsare bara för detta ändamål (IE kan man väl bara installera en version i taget av?).
Sedan tänkte jag även fråga vilka olika webbläsare ni brukar kontrollera era sidor mot normalt sätt? (Förutsatt att den inte är riktad till någon väldigt unik besökartyp)
QimenMedlem sedan juni 20013 568 inlägg
Installera mozilla och opera (antar att du har IE), ser det bra ut i de webbläsaren brukar jag tycka det är lugnt. :)
speedyMedlem sedan dec. 200283 inlägg
Ok, det låter ju rätt så bra :)
Lite OT men jag har ett problem i Mozilla och Opera och det är att sidorna på en site jag håller på med hoppar till vänster så fort man går in på en av de sidor som har horisontell scroll. Scrollbaren visas inte alls när den inte behövs i dessa webbläsare medan den i IE visas hela tiden och det är det som göra att det blir problem.
Finns det något sätt att tvinga scrollen att visas hela tiden i Opera och Mozilla? Kanske finns det något annat sätt att lösa detta problem?
NickemannenMedlem sedan aug. 20003 524 inlägg
Så länge du använder Html strict 1.1 och det ser bra ut i IE så är det ok.
Tycker man skall strunta i Opera, mozilla nästan inga som använder det ändå. Men nu vet jag att någon kommer att hoppa på mig och säga att det inte alls är så. Men så är det :D.