webForumDet fria alternativet

Konvertera Outlook mail

6 svar · 325 visningar · startad av The_Hulk

The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg

Finns det något bra sätt att konvertera Microsoft Outlook mail till något annat email-program?
Har använt Outlook en längre tid och vill inte förlora alla mailen jag har sparat.

Vilka email-klienter för windows är bra?

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Jag själv använder The Bat! sedan några år tillbaka och är mycket nöjd. Det finns även möjlighet där att konvertera mailen från Outlook till The Bat!. Har dock inte haft anledning att testa funktionen så jag vet inte riktigt hur tillförlitlig den är.

Den här frågan har varit uppe tidigare här på wF så om du söker i forumet så kommer du att hitta flera trådar som behandlar e-postklienter till Windows. :)

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Sök i forumet Kontorsprogram så hittar du flera tips på skapliga e-postprogram.

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Flyttas från Windows!

greyhoundMedlem sedan maj 20031 472 inlägg

Mozilla Mail klarar det och jag tycker Mozilla mail är det bästa mail program jag kört av Eudora, Outlook och Mozilla Mail.

Mozilla Mail har ju nämligen ett spamfilter som är grymt bra, det har inte plockat bort ett felaktigt mail under den tid jag kört med det och det lär vara ganska länge nu. Dessutom så har Mozilla Mail den fördelen att du kan välja att inte hämta bilder i mail som inte finns med, detta är bra för att slippa spam eftersom nästan alla spam har med bilder som är till för att kolla om mailadressen används. Jag får nätan bara mail utan bilder nu förtiden eftersom dom som hade bilder i sina mail trodde att jag inte kollade min mail typ.

/red jag fattar inte hur jag kan missa att skriva ord.

The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg

ok, tack så jätte mycket för hjälpen.
ska testa det när jag kommer hem.

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Mozilla Mail använder sig av Bayesisk filtrering för att filtrera spam vilket är mycket bra sätt att bli av med skräpposten. Det finns även fristående program som man kan använda om den e-postklient man använder inte har den funktionen inbyggd. Själv så har jag använt SpamPal och K9 som är fristående program av proxytyp. Tycker personligen att K9 fungerar något bättre än SpamPal, men det kan mycket väl bero på den typ av e-post som jag får. För tillfället så har K9 filtrerat runt 2500 mail och endast 1 har hamnat fel hittills vilket är riktigt bra.

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)