webForumDet fria alternativet

Remote Scripting

5 svar · 190 visningar · startad av Ragge

RaggeMedlem sedan apr. 200370 inlägg

Krävs det något tillägg till Internet Explorer för att kunna köra Remote Scripting? Eller måste man ändra något i inställningarna för webbläsaren för att det ska fungera?

Jag har använt mig av Remote Scripting i över ett år och det har inte varit några problem alls, men efter en ominstallation av datorn så funkar inte RS längre.
Jag får ett felmeddelande som säger något i stil med "Object doesn't support this property or method" så fort jag går in på sidor med RS.

Jag antar att felet ligger i webbläsaren, eller har jag fel?

nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg

Vad jag vet så implementeras "Remote Scripting" på klienten via en applet. Så ett hett tips kan ju vara att börja med att kolla upp om din webläsare stöder Java. (IE6 gör väl inte det som default?)

Det är en javaapplet som heter RSProxy.class som används.
Den ska tydligen laddas ner automatiskt till klientens webbläsare när man anropar RS, men om det blir något fel när den laddas ner så får man felmeddelandet som jag får.

Frågan är bara hur man ska fixa problemet!?
Jag kanske måste ta bort RSProxy.class från datorn så att den kan laddas ner igen...

nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg

Ja, fast min första fråga kvarstår nog: Har du öht nån JVM installerad/enablad i IE? Fungerar andra applets?

Ja, jag testade en javameny och den fungerade.

Jag fick äntligen till det!
Det var mycket riktigt en felaktig RSProxy.class som ställde till det.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)