PersianBulldogMedlem sedan aug. 20022 380 inlägg
Det har kommit ut en browser som heter MyIE2 som faktiskt fungerar perfekt! :) Den bygger på IE's kärna och är således ingen ny browser, utan använder bara den som grund för en rad finesser som t.ex:
* alla sidor öppnas i flikar - som i t.ex Opera
* Förbättrade menyer
* Stöd för 3:e parts plugins
* integrerad pop-up stopper!
* Inbyggd translator med länkar till Babelfish
* Grupp-länkar! Du kan öppna alla dina favoritsajter med ett klick och sedan stega dig fram i varje flik!
* Stöd för skins
* Ett tilltalande interface
Helt enkelt, ett toppenprogram! :bire
Installationsfilen är bara 0.5 Mb stor och innehåller ingen spyware osv :)
Det finns även en "stor installationsfil" på 2.9 Mb som innehåller en mängd fristående plugins (3:e part). Alla dessa är dock inte riktigt att lita på, då några av dem innehåller spyware, som t.ex "Google Bar Support!" Men som vanligt ska man vara rätt skeptisk till sånt
Men som fristående komplement till Internet Explorer fungerar "Lite" versionen verkligen utmärkt!
http://download.com.com/3000-2356-10210191.html?tag=lst-0-2
Varför inte testa och bli nöjd du med? :)
Erik JuhlinMedlem sedan maj 20007 625 inlägg
Underligt att det finns folk som väljer att utgå från en så dålig webbläsare som Internet Explorer när det finns mycket bättre alternativ. Har sett många såna här webbläsare, men så länge de utgår från IE så är de usla...
PersianBulldogMedlem sedan aug. 20022 380 inlägg
Jasså det säger du? Har du något bättre alternativ? :)
PoffeMedlem sedan apr. 20022 935 inlägg
Typ alla sidor jag använder är mer elelr mindre gjorde för IE, de ser alltså konstiga ut i NS och andra läsare. Tycker helt klart IE är den enklaste och bästa, kan ju vara för att jag är van vid den..
Varför använder du IE då Erik?
greyhoundMedlem sedan maj 20031 399 inlägg
Poffe skrev:
Typ alla sidor jag använder är mer elelr mindre gjorde för IE, de ser alltså konstiga ut i NS och andra läsare.
Vilka sidor kör du som ser "konstiga" ut då?
Jag hittar sällan sidor som ser konstiga ut, om man hittar sidor så funkar dom inte överhuvutaget. Jag tror jag råkat ut för en sådan sida på ett halvår, nu sedan FSB tillåter Mozilla.
Pontus ThorMedlem sedan juni 2002373 inlägg
greyhound skrev:
Poffe skrev:
Typ alla sidor jag använder är mer elelr mindre gjorde för IE, de ser alltså konstiga ut i NS och andra läsare.
Vilka sidor kör du som ser "konstiga" ut då?
Jag hittar sällan sidor som ser konstiga ut, om man hittar sidor så funkar dom inte överhuvutaget. Jag tror jag råkat ut för en sådan sida på ett halvår, nu sedan FSB tillåter Mozilla.
Måste hålla med där. I början _trodde_ jag också att NS/Mozilla visar alla sidor konstigt ect. Numera använder jag enbart phoenix/mozilla i mitt flera-timmar långa dagliga surfande. Inga som hälst problem. Av 50-talet nya sajter jag besöker varje vecka så är det _högst_ 1 som inte funkar och kanske ett par som knassar lite.(dåligt skrivna javascript som inte funkar eller liknande.)
P.g.a. contenteditable funktionen. Jobbet kräver att jag kör IE p.g.a. det och då använder jag även IE när jag surfar på wF...
medialabsMedlem sedan mars 20022 704 inlägg
Erik Juhlin skrev:
Underligt att det finns folk som väljer att utgå från en så dålig webbläsare som Internet Explorer när det finns mycket bättre alternativ. Har sett många såna här webbläsare, men så länge de utgår från IE så är de usla...
"men så länge de utgår från IE så är de usla". Här drar man alla över en och samma kant. Det är som med alla Linux:are som kommer med kommentarer som: "Windows suger....", "Alla som har nått i huvet använder juj Linux....".
Jag använder själv Internet Explorer och upplever den som en utmärkt webbläsare.
spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg
Har du någonsin använt en annan webbläsare? Har du någon pejl på hur dåligt IE är på att följa standarder? Et.c.
spango skrev:
Har du någonsin använt en annan webbläsare? Har du någon pejl på hur dåligt IE är på att följa standarder? Et.c.
Ja, Netscape & mozilla...
Och vilka standarder är det inte följer?
colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg
medialabs skrev:
spango skrev:
Ja, Netscape & mozilla...
Och vilka standarder är det inte följer?
CSS och javascript plus att de hittar på en massa fual egan saker...
Dock använder jag avant browser som bygger åp IE....jag sitter på modem och när jag laddar ner en fil från internet med ett program som bygge rpå en IE-kärna går nedladdningen snabbare...i mozilla (firebird) tankar jag max i 3.7 med avant browser cyklar det på i minst 5 när jag inte gör något annat som tar upp bandbredd...
Kan det vara så att IE är intergrerad djupare i windows? Vore intressant att få svar på faktikst...
Har aldrig upplevt några problem, om det har varit problem med css lr javascript så har skaparen av webbsidan gjort fel.
När man utvecklar saker på webben så blir man ofta ganska less på hur dåligt stöd IE har för saker.
IE hindrar utvecklingen att gå framåt... :l
Precis. Såna underbart praktiska grejer som position: static saknar jag otroligt mycket.
\ Och så får vi inte glömma bort det saknade stödet för transparens i PNG.
Pontus ThorMedlem sedan juni 2002373 inlägg
spango skrev:
Precis. Såna underbart praktiska grejer som position: static saknar jag otroligt mycket.
Fast iof så finns det möjlighet till blinkande(i valfria färger!!!) scrollbars i ie och vad jag vet finns det inte till någon annan webbläsare. Så man kan väll på sätt och vis säga att ie byter ut tråkiga standader/delar av standader som t.ex transparens i PNG, css & javascript mot roliga saker som färgade scollbars & automatisk msn sökning om man råkar skriva fel adress. Så, vad klagar ni om igentligen!?
:OO
greyhoundMedlem sedan maj 20031 399 inlägg
Pontus Thor skrev:
Fast iof så finns det möjlighet till blinkande(i valfria färger!!!) scrollbars i ie och vad jag vet finns det inte till någon annan webbläsare.
Jag hoppas du inte tycker att blinkande scollbars är bättre än transparens i PNG?
VideMedlem sedan dec. 19996 094 inlägg
Pontus Thor skrev:
Så, vad klagar ni om igentligen!?
Att MS gör så att utvecklare som inte vet bättre bygger sidor som inte bygger på standard, och således fungerar dom inte i annat än IE, vilket gör att fler kör IE o.s.v. (smart drag ifrån MS, men förödande för oss utvecklare)
På detta sättet kan MS göra precis som dom vill, hur puckat det än är.
Nyutveckling har jag inget emot, men ge då gärna förslagen till dom som sätter standard så att alla kan ta del.
Det är någon som är en humorist... :e
Hade wF haft stöd för "reputation" hade Pontus fått poäng av mig. Klockren!
oskobMedlem sedan maj 20021 513 inlägg
Pontus Thor skrev:
spango skrev:
Fast iof så finns det möjlighet till blinkande(i valfria färger!!!) scrollbars i ie och vad jag vet finns det inte till någon annan webbläsare. Så man kan väll på sätt och vis säga att ie byter ut tråkiga standader/delar av standader som t.ex transparens i PNG, css & javascript mot roliga saker som färgade scollbars & automatisk msn sökning om man råkar skriva fel adress. Så, vad klagar ni om igentligen!?
:OO
JA! Precis som på cirkus! Weee! Men att parisehjulet välter någon gång ibland är ju ingen fara.
PNG är därtill en väldigt rolig standard :birp
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 269 inlägg
medialabs skrev:
"men så länge de utgår från IE så är de usla". Här drar man alla över en och samma kant.
Ja, därför det är så. IE's renderingsmotor (Trident) är usel, eftersom MS inte har jobbat på den sen IE6 släpptes 2001 (mer än att kanske fixat säkerhetsbuggar). Om du då har en webbläsare som använder Trident är webbläsaren automatiskt usel. Webbläsaren är precis lika dålig som IE på till exempel HTML4.01, CSS2.1, JavaScript, PNG, och saknar totalt stöd för XHTML.
Hitta en webbläsare som använder Gecko eller Presto istället. De har mycket bättre stöd för ovannämnda teknologier. ;)