webForumDet fria alternativet

Favoritfördomar om olika browsers

Kontorsprogram

38 svar · 984 visningar · startad av higa

Medlem sedan aug. 2000359 inlägg
Frågan#1

Jag antar att det är en hel del av oss som har diverse fördomar om användare av vissa browsers, som t ex att Gecko- och Lynx-användare skulle vara mer tekniskt kunniga samt att NS4-användare är bakåtsträvande kverulanter etc.
Så fram med språket och fördomarna :)

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

IE-användare - För slöa för att se att det finns bättre alternativ. ;)

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Att folk som använder Lynx är idioter.

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Att folk som använder Lynx är idioter

Öh, det är väl ingen fördom utan bara ett faktum? :p

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag testa min sidor i Lynx under utveckligsfasen.
Är jag en idiot då :q

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg

Lynx etc - känner sig häfftiga för att dom vågar skilja sig från mängden och mår ännu bättre då dom får chansen att klanka ner på IE - användare

IE - onödigt att ladda ner någon annan, FINNS det andra läsare?

Opera - insätt att NS aldrig kommer kunna ta sig tilbaka och oerhört trött på IE men att Opera vågar vidga vyerna och vinner på det.

NS - Har alltid använd NS och jag tycker det funkar bra!

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Eh, Lynx används framförallt då man inte har tillgång till en grafisk miljö, t.ex om man sitter på en Unix-server utan X. Det har inget med häftighet att göra, det är ett verktyg som vilket annat.

En annan grupp som använder Lynx och liknande text-browser är synskadade och även där får man nog anta att det inte är för att dom vill "känna sig häftiga".

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

IE - "Internet Explorer är jättebäst i hela världen för Netscape 4 är jättedåligt!!!!!"

Mozilla - "Mozilla är bäst! Dessutom har det stöd för kaffebryggningsintruktionerna i CSS, vilket iofs inte används någonstans men å andra sidan måste du hålla med om att det definitivt gör MZ till en bättre läsare!"

Opera - kan inte påstå att jag har några speciella fördomar mot Opera, möjligen "Jag gillar inte IE men min burk är för slö för MZ"

Netscape 4 - http://www.winternet.com/~mikelr/assets/Troglodyte.jpg

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Dessutom har det stöd för kaffebryggningsintruktionerna i CSS, vilket iofs inte används någonstans

:e

Jag har sett "filter" i CSS men inte "kaffefilter" :q

Medlem sedan maj 2003107 inlägg

IE är bäst för mig när det gäller browsers

Web-Tor skrev:

Och du ska kalla dig webbdesigner... :p

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Crazy Browser... I Love it.. Kalla mig dum, men jag gillar den riktigt mycket...

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

spango skrev:

Web-Tor skrev:

Och du ska kalla dig webbdesigner... :p

Nu blir jag nyfiken. Förklara mera!! Vad är det för kaffefilter det snackas om? :p

/red: Använder nästan uteslutande IE, men har även på senare tid börjat testa lite i Opera.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Internet Explorer. Fungerar kanonbra till mina ändamål så varför börja bråka med något annat?
Andra läsare kommer in i bilden då jag testkör egna beta-sajter.

Dryden, PersianBulldog m.fl.: Ni glömmer väl inte bort att man ska vräka ur sig fördomar – inte personliga preferenser? ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jaja, okej då.

Alla som inte använder IE leker utbrytare som "inte vill använda mjukvara från MS för att de är dumma". Att jämföra med utbrytarfjortisar som översminkar sig och färgar håret svart för att deras föräldrar tycker precis tvärtom. ;)

Nöjd? ;)

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Mozilla-användare är samma människor som älskar att ha W3C-loggan på sin hemsida och minsann kodar allt för hand i Notepad med förbundna ögon. :e

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Måste hålla med Dryden: "De som inte använder IE är oftast sådana som av principsjäl inte använder MS-produkter."

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Netscape är segt. :p
IE kraschar.
Opera borde jag helt klart använda mer.

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Netscape är segt och konstigt ( :q ).

IE följer med windows och dom flesta sidorna är som skapta för det så varför byta?

Mozilla duger men har krångliga sätt att installera plug-ins på. Iaf nåt jag skulle ha förut. När man klickade ville den installera Netscapes plug-in men när man kom dit ville den inte installera netspaces plug-in eftersom att jag inte använde netscape. :e

Opera är snabbt som satan!! Men stödjer inte alla script och kan få konstigt utseende om man går in på en sida som inte stöds.

Dags för fördomar ;):
Opera används av folk som går in på sidor gjorda i frontpage och har så bråttom att dom tycker andra webbläsare är för slöa för t.om. detta.

Netscape används av folk som vill ha seg surfning för att dom ska hänga med på vad som händer.

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)