Mika3lMedlem sedan nov. 20013 776 inlägg
Är inte insatt så mycket i dom här webbläsarna men det skulle väl vara bra att kolla så att sidorna ser bra ut i dessa också, även fast man validerar koderna. ;) :)
Gör sidor både privat och kommersiellt så en lite äldre version är bra att ha när man gör hemsidor åt andra.
Bör jag köra med Opera 6 och Mozilla 3?
Kom med förslag. :)
ankathMedlem sedan jan. 2003200 inlägg
Jag brukar testa så att sidorna ser bra ut i Opera 6, Netscape 6 och IE 5.5. Men det kanske kan vara smart att kolla i Mozilla också.
Hur stor är skillnaden mellan NS och Mozilla?
Skulle helst vilja slippa ha NS installerat för jag gillar den webbläsaren lika mycket som jag gillar blodpudding(m.a.o, inte mycket ;) ).
neox83Medlem sedan okt. 2000153 inlägg
Jag skulle vilja påstå att det finns vissa tydliga skillnader mellan Netscape och Mozilla.
Speciellt när det gäller vissa CSS-relaterade punkter samt javascript och java.
ankathMedlem sedan jan. 2003200 inlägg
Jag vet inte hur mycket skillnad det är, men jag tyckte att Mozilla var lite segare än Netscape. Kan bero på att jag körde de båda på en gammal dator.
Jo, helst hade man väl bara kört med en webbläsare. Själv har jag ju 3 stycken och vill inte installera fler :)
Det får nog bli Mozilla 3, Opera 6 och NS6.
Tack för hjälpen. :)
Hmmm, har laddat hem Mozilla nu men jag kan inte hitta varken NS eller Opera 6 på netscape.com och operasoft.com. :l
Någon som sitter inne med en länk? :)
Erik JuhlinMedlem sedan maj 20007 625 inlägg
Var hittade du Mozilla 3 då? :o
Kör med Mozilla Firebird, mycket trevlig webbläsare. :)
Ojsan, såg nu att den heter 1.3 och inte 3. ;)
Vad är Mozilla Firebird då? :o
colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg
Även Phoenix är mycket trevlig...Mozilla ska ju ändra så att webbläsaren i framtiden kommer att bygga på just Phoenix källkod då det är lättare att lägga til linsticksprogram och liknande...jag skulle därför ha valt Phoenix istället....
Jo, dom är bra men jag behöver lite äldre versioner med tanke på att jag ska anpassa sidor kommersiellt också. :)
Phoenix heter nu Mozilla Firebird.
Erik Juhlin skrev:
Phoenix heter nu Mozilla Firebird.
Aha! Jag såg det nu..surfade in på deras sida.
Aha. :)
Jaja, nu har jag redan installerat Mozilla 1.3 så nu orkar jag inte fixa en ny(fast jag ska komma ihåg det när det är dags att uppgradera). ;) :)