webForumDet fria alternativet

IE hänger vid adressbyte

Kontorsprogram

5 svar · 263 visningar · startad av @nders

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg
Frågan#1

Min Internet Explorer (6.0) har börjat bete sig märkligt. Så fort jag klickar på en länk eller skriver en adress i adressraden eller följer ett bokmärke, så hänger IE i 10 sekunder innan den hämtar sidan, alternativt hämtar halva sidan, hänger i 10 sekunder och hämtar sedan resten. Den har börjat göra detta idag, och jag har inte installerat någonting på maskinen i fråga.

Jag kör Windows 2000 Pro, Norton Antivirus Corporate Edition, Tiny Personal Firewall.

Det värsta är att problemet är väldigt intermittent. Det kan gå åt pipan i en halvtimme, sedan funkar det som det ska i en kvart.
Det är alltså inte specifika webbplatser det gäller, utan överallt.

Jag har kört AdAware för att utesluta att där låg någon sorts spyware och bråkade med mig, och ingen förändring har skett efter det.
Det finns ingenting för mig att hämta på Windowsupdate. Jag har provat att köra med brandväggen inaktiverad, ingen skillnad. Det känns som att skulle kunna varaantiviruset som bråkar (jag tycker det oftast är det).

Någon med idéer? Svara nu inte "Använd Mozilla istället", för det är inte ett alternativ. Då blir jag vresig.

Mvh och tpf,

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Jag har exakt samma problem!
Oftast är problemet att halva sidan hämtas innan den händer sig för ett par sekunder,
det bästa jag kan göra då är att starta om datorn, då fungerar det bra ett tag iaf.
Jag vill ha det till att problemet kom efter det att jag installerade IE6, för jag vill inte minnas att jag hade problemet i IE5.5.. :OO

Söker man lite på Google så ser man att vi inte är ensamma om detta problemet,
jag har sökt som f!*@# efter en lösning men har inte funnit någon. :(

• Internet Explorer 6.0.2800.1106 SP1
• Windows 2000 Pro
• NAV 2002

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Testa att skapa en ny användare och se om det fungerar bra att surfa med denna. Din profil kanske har ballat ur.

..vi har problemet på alla datorerna här på kontoret,
och vi kommer tyvärr inte ur det genom att byta användare. :(

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag kan meddela, att IE har återgått till det normala för mig, utan att jag gjort ett dyft.

Datorers vägar äro outgrundliga.

mvh

@nders skrev:

Jag kan meddela, att IE har återgått till det normala för mig, utan att jag gjort ett dyft.

Datorers vägar äro outgrundliga.

mvh

wtf! Fusk! :o

144 ms totalt · 2 externa anrop · v20260731065814-full.2ae45ccc
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)