woppeMedlem sedan mars 200334 inlägg Kan man fixa så att IE inte räknar en sekund som en sekund när en sida t.ex innehåller
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="15;URL=blablablabla.....">
Jag vill att den inte ska räkna alls, utan hoppa till den nya URLen direkt.
Jag kan inte ändra i html-filen, då den laddas från en extern adress.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Du skulle kunna använda dig av en "bookmarklet". Här är en som jag slängde ihop lite snabbt, relativt otestad alltså.
<a href="javascript:(function(){var m,e=document.getElementsByTagName('META'),l=e.length;for(var i=0;i<l;i++){m=/(?:url)[\w\s:.\/=&?,]+$/i.exec(e[i].content.toLowerCase());if(m)location.href=m[0].replace(/\s/g,'').split('=')[1];}})()">Hurry up, damn it!</a>
Spara ovanstående kod i en HTML-fil och drag sedan länken till länkfältet under adressfältet i din webbläsare. När du sedan kommer till en sida med en sådan "meta"-tagg är det bara att trycka på den ditlagda länken.
:)
woppeMedlem sedan mars 200334 inlägg Jag får det tyvärr inte att fungera...
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Vad är det som inte fungerar? Händer det ingenting när du trycker på knappen? Felmeddelande?
Vilken sida har du testat på?
woppeMedlem sedan mars 200334 inlägg Först går jag till den sidan jag vill att det ska snabbare att skickas vidare ifrån, sen klickar jag på "räkna ner snabbare"-länken, efter det klickar jag på länken som skrivs ut i den html-filen, men sen händer inget.
location.href="nya filen"
repsonse.redirect "nyafilen"
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Du skall börja med att spara koden ovan i ett HTML-dokument. Därefter klickar du på denna nyskapade fil i vilken det bör vara en länk med texten "Hurry up, damn it!". Ta tag i denna länk med muspekaren och lägg den i länkfältet under adressfältet i din webbläsare. När du sedan går in på en sida med den "meta"-taggen trycker du på denna länk vilket förhoppningsvis bör resultera i att du skickas vidare.
Jag bifogar en bild på hur det skall se ut i din webbläsare.
woppeMedlem sedan mars 200334 inlägg Okej, då gör jag rätt, men det fungerar inte.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Vilken sida är det du testar på? Koden är som sagt ganska otestad ;)
woppeMedlem sedan mars 200334 inlägg olika. Spelar det nån roll? Efter att man klickat på länken kommer man inte vidare..
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Ja. Som jag skrev så är koden relativt otestad och jag kan därmed ha glömt någon detalj i skriptet. Så om du ger mig en adress det inte fungerar på, blir det lättare för mig att rätta till felet.
woppeMedlem sedan mars 200334 inlägg Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Men den sidan skickar ju inte iväg besökaren till en ny adress efter angiven tid.
woppeMedlem sedan mars 200334 inlägg Nu är denna sidan på min privata webserver som jag bara har uppe idag. Den kommer dock vara uppe hela dagen idag.
adress: http://promodders.no-ip.com/exempel.html
woppeMedlem sedan mars 200334 inlägg men efter att jag klickat på länken så händer inget..
Funkar det med dem här sidorna för dig??
http://promodders.dajm.com/temp/exempel.html
och
http://promodders.dajm.com/temp/hurry.html
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Är du säker på att du har gjort rätt? (Se bifogad bild).
woppeMedlem sedan mars 200334 inlägg Ja, den ser ut så. Vilken version av IE har du?
Och förresten, funkade det med dem filerna jag hade skapat?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Det fungerar utmärkt i IE6, Mozilla, samt Opera 7. När du trycker på knappen skall du skickas vidare till sidan som finns angiven i "meta"-taggen.