webForumDet fria alternativet

Skrik Till Vid Mail (Outlook Express)

Kontorsprogramur Kontorsprogram

11 svar · 330 visningar · startad av MickeA.com

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Hej Svejs

Vet att jag sett det här, en komemr inte ihåg hur det funkade.

Kort o gott:

Det jag säker är en funktion (eller tilläggsprogram) till MS Outlook Express som automatiskt ligger o kollar om ngra nya mail finns.

Vid nytt mail ska det skrika till, har sett det förut, det kommer upp en ruta i högra hörnet där det står
"du har ett nytt mail..." elelr ngt liknande.

Hur ska jag bära mig åt för att fixa det här?

Tack

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

Du kan ju ställa in hur ofta Outlook Express ska kolla om det finns nya mail i verktygsmenyn (alternativ).
Men man får nog inte upp någon ruta då, bara ljudet att det har kommit nytt mail.

ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Öppna outlook expres, välj "Tools"->"Options"->"General"->Check for new messages every", sätt den till 1, då kollar den efter mail varje minut. Klicka även i rutan"Play sound when new message arrive". För att ändra ljudet som spelas när ett nytt mail kommer så väljer du "Control Panel"->"Sounds and audio devices"->"Sounds", i Program Events har du "New Mail Notification", det är det ljudet som spelas när det kommer ett nytt mail.

/Viktor

Ok, tack så mkt, det dumma är ju att Outlook måste ligga opå aktivitetsfältet helöa tiden, vore toppen om man endast kunde få det nere på system tray bar.

Har gjort löite efterforskning, det ska finnas en add-on till Outlook, så att man kan ha progget nedstängt, men så att det kommer upp en ruta vid nytt mail.

Har letat på MS's hemsida, men inte hittaqt ngt än, men skrik till om ni vet ngt eller hittar ngt kul.

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

MickeA.com:
om du använder icq kan du ju låta den kolla om du har nya mail å meddela dig om d..
då behöver du inte ha outlook igång ens..

Ok, men det kommer inte bli ngt bra.

Det här är till jobbet, man ska kunna felanmäla hissar via denna adress, så det måste alltså skrika till på kontoret så fort ett nytt mail iommer in.

Men jag får väl lösa det på så sätt att Outlook får ligga öppet förjämnan.

[AMD]ZmasterMedlem sedan mars 20021 716 inlägg

Jag skulle också vilja ha det så..

RaggeMedlem sedan apr. 200370 inlägg

Ladda ner det här programmet och lägg det i autostarten.
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,23297,00.asp

Nu kan du minimera alla dina program till systray genom att högerklicka på minimeraknappen. Tokigt bra.

Ser ut som ngt jag behöver, synd bara att kostar 250 spänn, inte riktigt värt det, men tack ändå.

CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg

Denna tråden va lika gammal som gatan där jag bor....

Har du hittat nåt bra program som säger till när du får nya mail?

Incredimail är ett sådant program annars, finns i både gratis och köp version. Dom flesta klarar sig med gratisvarianten.

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

POPPeeper. Ligger i systray, kan avge ljud om så önskas, går att koppla till valt e-postprogram. Litet, smidigt, snabbt, enkelt - och gratis!

CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg

Incredimail för Office Outlook Add-on visar ett meddelande nere vid klockan när man har fått mail.

Man behöver inte ens ha igång Outlook för att det ska fungera

Läs mer

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)