Har sen ett par dagar tillbaka [ 2003:04:05 ] sett och märk att min webläsare [ IE 6 SP1 ] har blivit så fruktansvärt seg i öppnandet av vissa websidor.
Är så att sidan laddas, men det blir en tomsida. Sen när sidan är färdligladdad så kan det ta några sekundrar innan sidan sen "popar" fram.
Och vissa tillfällen så lär man trycka på STOP för att Uppdatera själva sidan igen för att få fram den överhuvudetaget.
Har varit in och under "Den här datorn","Kontrollpanelen","Lägg till ta bort program", för att sen klicka på Internet Explorer SP1, där jag sen tar och säger till att jag vill "Reparera".
Har kollat med Norton Antivirus om ev. virus attacker, men kammade noll.
Har cleana med RegClean o Ad-Aware. Så det är inget där som ligger och trycker, sä att säga.
Har problem med mitt BIOS, så då och då lär jag gå i "C:\WINDOWS\WINIPCFG.EXE" för att frigöra IP-konfigurationen, för att sen klicka OK.
Och har då märkt att det kan gå "bättre", så att säga. Men... kan det vara där skon klämmer ?
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg är det bara IE som går slött eller all anslutning mot internet?
kan vara problem med DNS exempelvis..
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Använder du Telia och kör via Proxy? Stäng av så att du inte går via proxy i såna fall.
Jymdis skrev:
är det bara IE som går slött eller all anslutning mot internet?
kan vara problem med DNS exempelvis..
Det är ju bara IE som går segt. Men efter att ha formaterat burken efter mitt förra inlägg, och det är , mer eller mindre samma problem så undrar jag inte om det kan ha något med mitt DNS att göra.
Och är det så, vad gör man åt saken ?
SirPeter skrev:
Använder du Telia och kör via Proxy? Stäng av så att du inte går via proxy i såna fall.
Jag sitter med Tele2´s Kabelmodem , 512kb/s.
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Provat med någon annan webbläsare? Kan ju vara så att det är IE som fular sig.
Flyttas från Windows.
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Lindström:
om det är fel på DNS så kontakta tele2 för felsökning.