webForumDet fria alternativet

Spara epost och hämta dem sen?

3 svar · 237 visningar · startad av Kristianstad

KristianstadMedlem sedan dec. 2002841 inlägg

Hej!
Skall formatera om datorn. Behöver då spara alla mail i "inbox" och "skickat" i dels Outlook och i dels Outlook Express.

Hur gör man på det lättaste sättet? (vill vara 100% på att dem fungerar även efter).

Skall efter formateringen uppdatera från ME till XP och vill även att det skall klara av att lägga in mailen även med annat operativsystem.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Flyttas från Program - Övrigt till Kontorprogram där det dels finns flera trådar om ämnet samt ett par Relaterade länkar som tar upp frågan.

KristianstadMedlem sedan dec. 2002841 inlägg

Goddagens!
Jag gör på följande sätt. Vänligen säg till om det är fel och om det kanske inte går att importera till XP:

Outlook Express
Kopierar innehållet ur C:/WINDOWS/Application Data/Identifies/{7536FD6A-EE78-41C0-8709-87F573CF1CAB}/Microsoft/Outlook Express och bränner det på CD-skiva. Finns det en liknande mapp i Windows XP?

Outlook
Arkiv->Exportera och importera->Exportera till fil->Personlig mappfil (.pst)

Vänligen säg om detta är helt galet. Det är ju inte så kul att få 4-5 års mail oläsbara ;)

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Jag använder Outlook Express.
Jag brukar spara ner mappen och se till att ha samma version på Outlook Express (I ditt fall hade jag uppgraderat OS:et även innan formateringen).

Efter formateringen kopiera över epostmappen till hårddisken, och sedan välja den mappen i Outlook Express inställningar, vips så ser det ut precis som innan..

Angående MS Outlooks export/import så har jag aldrig provat den..

Lycka till! :e

139 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)