Vi fick ny dator hemma för någon vecka sedan, och jag har fixat det mesta på den så att det var som på vår gamla dator.
Men ett program är lite krånligare än de andra - Outlook 6.
Till att börja med:
När pappa ska kolla sin mejl vill han inte ange ett krångligt lösenord varje gång som han ska kolla mejlen - utan precis som på den förra datorn helt enkelt vara inloggad så fort han startar Outlook. Nu är det så att jag har bockat för rutan "Spara lösenord" i popup-rutan som kommer upp för inloggningen, men lik förbaskat vill det inte fungera. :l
Hur fixar jag det?
Sedan har jag ett problem till:
På den gamla datorn hade vi Outlook 5 (tror jag, i alla fall det som man fick med IE 5.5) och jag skulle vilja importera pappas gamla mejl till den nya datorn. Nu är det så att jag har importerat alla kontakter han hade, men det fungerar inte med mejlen. (På den gamla datorn hade vi Win 95, föräldrarna ville inte att jag skulle installera ett bättre OS.. :x )
Jag är mycket tacksam för svar, hoppas att någon kan!
Njae, man behöver väl inte uppdatera programmet på den gamla burken, däremot måste man exportera mailen från det gamla epost-programmet. Har själv precis flyttat en bunt gamla mail från OE 6 t Outlook 2002 och det funkade ganska smärtfritt. Har du burkarna i ett nätverk & fildelning påslagen går det lätt att fixa.
Jag har fixat det. Jag kopierade via diskett över de gamla mejlen till mappen där Inkorgen och Utkorgen med flera finns i Outlook 6, skapade sedan en ny mapp i Outlook, ex. mejl, gick till Windows-mappen, raderade mejl och bytte namn på de gamla mejlen till mejl. Och vips så var allt klart! :)
250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849