webForumDet fria alternativet

Stora problem med diverse saker.

6 svar · 301 visningar · startad av Dryden

DrydenMedlem sedan aug. 200212 245 inlägg

Idag har jag helt plötsligt råkat ut för flera problem, både i IE och Mozilla. Det hela började med att jag skulle lämna in deklarationen på nätet...

Jag började med att surfa in på RSV:s sida för nätdeklaration. Där drog jag sedan vidare till Bank-ID (inte för att jag har det, mer av nyfikenhet. :OO ). Väl på den sidan så fick jag acceptera en säkerhetsvarning, innehållet från Finansiell ID-teknik BID AB men när jag insåg att jag inte kunde gå vidare så bestämde jag mig för att surfa vidare till banken för att läsa mer. Väl på Föreningssparbanken så upptäcker jag att inloggningsfälten inte kommer fram. Hela sidan laddas, utom just dessa fält. Detta inträffar både i IE6SP1 och Mozilla.

Jag har testat följande, utan resultat:
- tömt IE-cachen inklusive cookies.
- ställt om säkerhetsnivåerna.
- stängt ner brandväggen.
- startat om hela burken.

Någon som kan reda ut allt det här åt mig?

bank.jpg

Nu har jag levt med problemet en bra stund och det verkar som att banksidan fungerar på vissa bestämda (?) tider. Det här känns helt sjukt. x(

KlösMedlem sedan dec. 19991 633 inlägg

Väl på den sidan så fick jag acceptera en säkerhetsvarning, innehållet från Finansiell ID-teknik BID AB

Var det en sånhär vill du köra följande programvara.... eller bara en dialogruta? Om det var ett program som installerades så bör du leta efter orsaken där.

PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg

Verkar nästan som det är något fel hos föreningssparbaken. Jag får inte heller upp några inloggningsfält.

KlösMedlem sedan dec. 19991 633 inlägg

Inga problem med FSB, varken igår eller i skrivande stund :)

PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg

Nu funkar sidan för mig igen. Har inte ändrat någonting alls!

Och nu fungerar sidan för mig också, utan att ha ändrat någonting alls. Man kanske borde ringa och kolla? :)

Genererad på 371 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb