webForumDet fria alternativet

synca kalendrar

8 svar · 260 visningar · startad av snajgel

snajgelMedlem sedan juni 2001731 inlägg

någon som vet om det går att synca en "gemensam kalender" i Outlook (Exchange 2000) med sin egen kalender?

KänningMedlem sedan jan. 2003241 inlägg

kom igen nu, detta är jag också intreserad av, någon måste veta

:)

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Det är möjligt att det går, men då får man nog skapa en egen applikation som gör det.

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

Jag är inte riktigt med på varför man skulle göra det.
Förklara gärna syftet så kanske det finns något annat sätt.

vi har en gemensam kalender för hela avdelningen i outlook + att man har den privata kalendern i sin mailbox...
När jag synkar min Ipaq kan man bara synka mot den privata kalendern.. men jag vill även ha med det som står e den gemensamma.. därför vill jag kunna synka den gemensamma med min privata...

Varför jobbar ni egentligen på det där sättet måste jag fråga då?
Om en person t ex. skapar ett möte så "bjuder man in" de som det gäller och därmed får de personerna mötet i sin egna kalender.
För att se en sk. gruppkalender så skapar man en gruppkalender där man kan ställa in vilka som skall få se vad respektiver person gör, får någon inte se vad man skall göra så ser det bara ut som om man är upptagen.
På så sätt behöver man ingen extra gemensam kalender.

Igentligen spelar det ingen roll varför vi har så för det var inte det som var frågan... ;) men iaf...
den gemensamma kalendern är mest info eller vad man ska kalla det... tex "snajgel sitter upptagen halva dagen", "Snajgel semester" "Konsult kommmer hit för att ....." osv

Jo jag vet att det inte var det som frågan handlade om, det var mer ett försök att få er att jobba som funktionen är tänkt att fungera. ;)
Det enda jag spontant kommer på som kan vara en lösning är om ni tar för vana att bjuda in alla personer när ni lägger in något i den gemensamma kalendern. Det är ingen snygg lösning men eftersom ni har börjat med en extra kalender så är det nog det enklaste sättet.

det var mest för mig persnligen + att jag tror att det är svårt att få alla att ändra på gamla vanor...
jag får nog helt enkelt klara mig utan... :( men men, det är fint väder iaf, det är juh altid nått... ;)

Genererad på 381 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb