webForumDet fria alternativet

Bra mail program

6 svar · 400 visningar · startad av firstchoice

firstchoiceMedlem sedan okt. 2001605 inlägg

jag söker ett bra program för e-mail

gärna skall det kunna hantera flera e-mail adresser
och ge dessa var sin inbox

dhoMedlem sedan aug. 20021 515 inlägg

Re: Bra mail program

Jag är lat så jag klistar in länken till det inlägg jag postade förra gången tråden var uppe.

Jag rekommenderar The Bat!

DrydenMedlem sedan aug. 200212 245 inlägg

Eftersom jag använder en handdator så är Outlook en vettig lösning för mig. E-post, kalener och dylikt i ett och samma gränssnitt. Dock är ju Outlook ökänt för säkerhetsbrister hit och dit. Om du bestämmer du för att köra det här, se till att vara väluppdaterad vad gäller patchar och dessutom bör du komplettera med ett vettigt virusskydd. Eller helt enkelt se dig om efter ett e-postprog som är lite säkrare... ;)

Annars kan jag nog bara hålla med dho, The Bat! verkar vara helt klart kompetent.

mappoMedlem sedan apr. 2001487 inlägg

Men The Bat är väl inte gratis?
Har någon här testat FoxMail? Den verkar väldigt intressant.
Personligen kör jag med en jättegammal version av
Mail Warrior. Det har den fördelen att det är mindre än
1 MB och alltså får plats på en diskett. Det behöver heller
inte installeras, så när jag åker hem till mina föräldrar,
kopierar jag bara hela katalogen till en diskett. Och när
jag kommer tillbax är min inbox redan synkad (!)

mappo skrev:

Men The Bat är väl inte gratis?

Nä, det är sant. The Bat! kostar $35 för en vanlig licens. Men med tanke för vad man för för pengarna så är det inte så mycket att orda om tycker jag. Enda direkta nackdelen med programmet i nuläget är att den har väldigt dåligt stöd för imap men det ska tydligen vara åtgärdat i v. 2 av programmet som kommer senare i år.

DrydenMedlem sedan aug. 200212 245 inlägg

Den dagen som The Bat! får bra stöd med kalendertjafs och PDA-synk så lovar jag att kika lite extra på det. Det känns tyvärr som att det lär dröja.

Dryden skrev:

Den dagen som The Bat! får bra stöd med kalendertjafs och PDA-synk så lovar jag att kika lite extra på det. Det känns tyvärr som att det lär dröja.

Vilket jag förmodligen inte tror kommer att inträffa. Enligt vad jag har förstått så är utvecklarna av The Bat! inte intresserade av att slänga på en massa funktioner utan vill att programmet enbart ska hantera e-post. Personligen så tycker jag det är bra.

Genererad på 374 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb