men det jag egentligen menade var om det hade gjorts någon undersökning av kanske någon tidsskrift hur många av svenskarna som använder sig utav dessa båda webbläsare ;)
En räknare som jag byggt .. loggar ungefär 10-15sidor .. och där är statistiken att 97-98% använder IE och 2-3% använder Netscape, och 0.001% eller nåt :) .. använder Opera..
... Och hos mig har jag (under senaste kvartalet) enligt webbhotellets statistik:
Mozilla 67.921% -- inklusive Netscape ;)
MSIE 20.515% -- Alla versioner
Netscape (compatible) 7.992% -- Detta är mest AvantGo (och jag synkar inte in min egen webbplats heller !!! ;) )
och en "slask" med Konqueror, Opera (i den mån den nu presenterar sig som Opera - det kan man ju ändra som man vill ;) ), Lynx, validatorer, och diverse olika RSS-läsare
Du har inte tillgång till webbloggarna på ditt hotell/din server ?
Jag tror att en analys av dessa skulle ge dig den bästa bilden av vad som gäller för dina besökare eftersom det skiljer sig markant från webbplats till webbplats (som du ser) ;)
men det jag egentligen menade var om det hade gjorts någon undersökning av kanske någon tidsskrift hur många av svenskarna som använder sig utav dessa båda webbläsare ;)