cmkMedlem sedan mars 2001325 inlägg Jag vill skicka oformaterade e-mail (alltså utan HTML-formatering) men på signaturen vill jag bl.a. kunna använda fetstil m.m. Är detta möjligt? Programvaran som används är Office 2k Pro i en Windows 2000 miljö. Går det att ordna på något sätt?
/ Martin
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Antingen så är mailet oformaterat eller så är det inte. Vad jag vet så kan inte halva mailet vara oformaterat. ;)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Håll dig till ett format, det är mitt tips. Om användaren har en exempelvis en webbmailklient som inte kan hantera HTML-mail så kommer den personen inte att se din signatur. Eller jo, mottagaren ser det men bara som massa eländig HTML-kod.
Tveksamt till om det går över huvudtaget, det vore om du la ett Word-dokument som signatur men hur många skulle ta sig an besväret att kolla på den då?
cmkMedlem sedan mars 2001325 inlägg
Web-Tor skrev:
Antingen så är mailet oformaterat eller så är det inte. Vad jag vet så kan inte halva mailet vara oformaterat. ;)
Precis vad jag tror också men det vore trevligt om det går att fixxa på något sätt.
Anledningen till att jag frågar är att de här på min praktik inte vill använda HTML-formaterade e-mails men ändå vill de kunna använda t.ex. fetstil i signaturen.
Ingen som vet hur man kan lösa detta? :q
/ Martin
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Det var några riktiga snurrmänniskor. ;)
Går ju alltid att bifoga något enkelt HTML-dokument i varje mail men jag står fast vid att grejen med signatur går bort då.
Kan de inte köra någon ASCII-variant då?
DarrenMedlem sedan dec. 2002789 inlägg Lämna detta förslaget till de ansvariga...
Hej,
Skriver till er angående erat mail problem. blabla...
-----------------------------------------------------------------------------------
John Doe (OBS! fetstil på texten)
Some street no. 1
Some city WA-1010
Tel: 1234567890 (OBS! fetstil på texten)
Så när någon läser mailet ovan får han/hon visualisera den feta texten. När man tänker på något tillräckligt länge ser man det till slut... §e
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg
Darren skrev:
Lämna detta förslaget till de ansvariga...
Hej,
Skriver till er angående erat mail problem. blabla...
-----------------------------------------------------------------------------------
John Doe (OBS! fetstil på texten)
Some street no. 1
Some city WA-1010
Tel: 1234567890 (OBS! fetstil på texten)
Så när någon läser mailet ovan får han/hon visualisera den feta texten. När man tänker på något tillräckligt länge ser man det till slut... §e
:e :e :e
Ja, det är nog det enda sättet att lösa det på
använd RTF istället för HTML
stoffe-2k skrev:
använd RTF istället för HTML
Vad är det som är bättre med RTF jämfört med HTML? :q
/M
stoffe-2k skrev:
inga "script virus"
Om man aktiverar det, är det fortfarande lika spännande att hämta hem sina mail då? ;) :P
Ska för övrigt ta en diskussion med dem på praktiken om hur vi ska lösa problemet!
/ Martin