webForumDet fria alternativet

netscpae 4.5

3 svar · 206 visningar · startad av Gjutjärn

GjutjärnMedlem sedan sep. 2002137 inlägg

Hej.
För ett tag sedan, så installerade jag netscape 4.5
I slutet av installationen stod det bl.a. "...vänta några minuter" sedan skulle det vara klart.
Givetvis (!) fungerade det ej, utan efter att ha väntat en timme, så fick jag stänga av.
Jag provade att öppna netscape, och det verkade fungera bra.

När jag insåg att jag aldrig skulle kunna anpassa min sida för att passa denna webbläsare, (om jag inte vill ha en annan version på sidan eller så) så avinstallerade jag denna läsare igen.

Men nu till det underliga.
Vissa mappar är ljusgula istället för gula, i utforskaren.
Det syns inte till vänster, där man bläddrar sig fram, utan till höger.
Vad kan det bero på, och vad innebär det? Det kom när jag hade installerat netscape, och var inte där innan.

Jag bifogar en bild på hur det ser ut.

/Emma C C

utforskare.jpg
DarrenMedlem sedan dec. 2002741 inlägg

De ljusgula mapparna är system- eller dolda mappar... Det skall vara så.

Om du inte vill ha det så får du ändra inställningarna så att system- eller dolda filer inte visas.

P.S. Om du är säker på att det är netscape som har skapat de så kan du ta väck de... Men bara om du verkligen är säker.

TengbladMedlem sedan dec. 19996 590 inlägg

Det ÄR dolda system-mappar rör dom inte. Om det inte är så att du är alldelse säker på vad du gör.

GjutjärnMedlem sedan sep. 2002137 inlägg

Ok, de får väl vara kvar där.
Jag vet inte om netscape har gjort dem eller ändrat något i dem, men jag är tämligen säker på att det inte fanns ljusgula mappar innan.
Möjligtvis kan tvååringen råkat knappa fram något kortkommando som gjort dem dolda.
Tack för informationen.

/Emma C C

Genererad på 375 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb