webForumDet fria alternativet

ladda ner fler än två filer...

Kontorsprogram

11 svar · 329 visningar · startad av zipp3r

Medlem sedan aug. 2000963 inlägg
Frågan#1

Hej,
hur ska jag göra för att ladda ner mer än två filer år gången med windows? vet att det ska gå att ändra i typ registret men inte hur..
ngn som vet=?

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg
Medlem sedan aug. 2001458 inlägg

Re: ladda ner fler än två filer...

zipp3r skrev:

...med windows?

Kuriosa... Det är HTTP-protokollet som säger att "A single-user client SHOULD NOT maintain more than 2 connections with any server or proxy".

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Är inte det där ett IE-problem? Jag har aldrig upplevt det, varken förr med Netscape eller numera med Opera. :)

Medlem sedan dec. 2002789 inlägg

Re: Re: ladda ner fler än två filer...

developer skrev:

zipp3r skrev:

...med windows?

Kuriosa... Det är HTTP-protokollet som säger att "A single-user client SHOULD NOT maintain more than 2 connections with any server or proxy".

Jag hadde för mig att det var webbserver (ftp-server) som du laddar ifrån som bestämde detta... Undrar verkligen vad som är rätt för jag har aldrig haft problem med att ladda mer än två filer sammtidigt.

Medlem sedan aug. 2001458 inlägg

:stefan: skrev:

Är inte det där ett IE-problem? Jag har aldrig upplevt det, varken förr med Netscape eller numera med Opera. :)

Problem? Jag skulle nog ut säga att IE (till skillnad från Netscape och Opera om det är som du säger) följer standarden. :)

Darren skrev:

Jag hadde för mig att det var webbserver (ftp-server) som du laddar ifrån som bestämde detta...

Det är klienten som initierar nerladdningar. Men det vore fullt möjligt (och tillåtet) för en webserver att lägga in begränsningar på detta.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Konstig standard att sätta begränsningar på så sätt i så fall. :l

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Flyttas till forumet webbläsare.

Medlem sedan aug. 2000963 inlägg

ok jag skrev fel, eller fel och fel, jag stog och övervägde vilket forum jag skulle posta i, för jag tycker att ie är en del av windows,
menmen, =)

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg

Säger bara: LADDA NER GETRIGHT (https://www.getright.com)! Finns många fler fördelar än att man kan ladda ner fler än 2 st åt gången, bara att gå in på sidan och läsa ;)

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Darren: och du kör IE?

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Re: Re: ladda ner fler än två filer...

developer skrev:

Det skulle vara mycket skumt isf. För jag laddar ner det mesta med GetRight och har sagt åt den att identifiera sig som IE 6 för annars vill vissa servrar inte låta mig ladda ner filerna. Och jag drar hem hur många filer som helst samtidigt..... VSB eller :q

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)