QazMedlem sedan feb. 2000211 inlägg Hallå alla, och hopp om ett god 2003
Jag har ett bekymmer. Sitter i ett nät med Win2000 AD som katalogtjänst. För att rättstavningskollen i word 97 ska funka så måste användaren vara upplagd på den lokala maskinen som priv. användare. Varför ska användaren behöva finnas lokalt? Eller är jag bara helt konstig med mina inställningar?
cbeMedlem sedan jan. 200319 inlägg det beror väl på hur du har installerat word / office paketet.
Har för mig att det kan bli lite strul med rättigheter som skapar just dessa problem...
och en liten sökning ger:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;257643
Den kanske kan hjälpa?
QazMedlem sedan feb. 2000211 inlägg hmm så om jag sätter att alla får läsa så ska problemet lösas mao....
Går detta att lösa från centralt håll? Eller är det bara att knata runt till klienterna och ändra?
Vad gör jag för tok vid instalationen? tycker att jag gjort rätt, för det ska väll inte behövas ett register hack för att lösa detta?
cbeMedlem sedan jan. 200319 inlägg mjo. du gör säkert rätt men, office 97 + w2k = ingen hit.
tyvärr så är det nog svårt att göra centralt.. man får tänka på det vid distributionen av programmet.. tyvärr. sen beror det på hur man distribuerar. paketerat av nått slag men "rätt" rättigheter eller manuell installation och manuell ändrig på varje klient. (aj) ;)
QazMedlem sedan feb. 2000211 inlägg Hmm ja, det viktiga är att jag vet hur och varför. Turligt nog så använder jag Ghost, men oturligt nog har jag just gått igenom klienterna...... nåja, det får lösas sig på nått sett...
Hm en fundering, går det att göra en register fil som man ropar på från inloggnings scriptet?
cbeMedlem sedan jan. 200319 inlägg sök på support.microsoft.com eller microsoft.com/technet
dom lär ha någon howto om installationen.
inloggningsscriptet vet jag inte, mycket möjligt, men du sitter ju med AD och kan skapa någon GPO som fixar detta tycker jag :)