webForumDet fria alternativet

"Söker du en snarlik webbadress?"

4 svar · 392 visningar · startad av Dryden

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Har en stilla undran.
Sitter och skriver in en URL till låt säga Föreningssparbankens nätbank. Skriver in korrekt URL för hand och kommer då till MSN:s sida för domänsökning. Där konstaterar man för mig att jag har skrivit in en felaktig URL men får förslag på snarlika adresser - som är exakt likadana som den jag just skrev in. Klickar mig vidare därifrån och då fungerar det.

Detta problem uppstår enbart om jag skriver adressen för hand och inte om jag exempelvis går via ett bokmärke.

Varför? Jag har flera URL:er som genererar samma error-sida och det stör mig. :o

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Bocka bort så att webläsaren inte visar egna http-felmeddelanden så slipper du den där söksidan.
Verktyg - Internetalternativ - Avancerat

r/ Hmm, blandade ihop det lite men det är inte fel att även göra detta så det får stå kvar.
Det jag menade är det som Quid skriver nedan. :r

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Det är ett trick ifrån Microsoftssida att få besökare till sin sökmotor. Om inte sidan du försöker nå svarar inom en viss tid så kommer du till deras sökmotor.

Detta går att stänga av via:
Tools -> internet options -> Advanced -> Search fron the adress bar -> Don not search from the adress bar

RacerankanMedlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Till webbläsare

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

UNDERBART!
Jag har länge stört mig på detta, men inte vetat hur man stänger av det (eller att det ens gick). :D

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)