webForumDet fria alternativet

Lämplig email klient

6 svar · 742 visningar · startad av Ryzzen

RyzzenMedlem sedan mars 2000279 inlägg

Grejen är den att jag i nu lägget kör med Eudora Pro.
Har kört med det programmet sen någon gång runt 1995.

Jaja till problemet.
Eudora har inte stöd för svenk ordlista vad jag har hittat, den har en förmåga att glöma bort lösenord lite då och då till konton samt att den inte vill ta bort attachment när jag tar bort mail.

Det är dessa problem som jag vill råda bott på.

Antigen så går alla problemen att fixa i Eudora.
Eller så vill jag ha tips på andra bra mail program.

Ett krav är att det finns en smidig bakup funktion/möjlighet i det.
Kan hantera ett flertal konton. Och att ovanstående problem inte finns i det.

Alla tips och råd är välkomna.

DrydenMedlem sedan aug. 200212 245 inlägg

Med Outlook får du möjlighet till flera konton, backup och ja, alla krav du nämner ovan plus kalender och så vidare. Dessutom har Outlook bra stöd för synk med PDA:s, både PalmOS och PocketPC.

Dock dras Outlook med diverse säkerhetsproblem men dessa kan åtgärdas med hjälp av en bra brandvägg, ett bra virusprogram och ett vettigt spamfilter, exempelvis SpamKiller.

Får Dho syn på den här tråden kommer han att tipsa om en annan e-postklient som har ett mindre inbyggt spamskydd. :)

XL-DennisMedlem sedan juni 200290 inlägg

Pocomail - http://www.pocomail.com

Svensk stavningslista är på gång från leverantör men annars kan du
- bygga upp en själv
- få en av mig :-)

Backup-funktion mycket bra och den tar backup separat för varje postmapp. (Var det viktigaste kravet när jag valde ny klient).

Hanterar flera konton på ett enkelt sätt (var det nästviktigaste kravet när jag valde ny klient)

Använder den själv sedan en tid tillbaka och är myckt nöjd.

dhoMedlem sedan aug. 20021 515 inlägg

Jag rekommenderar The Bat!. Ett utmärkt e-postprogram från ett litet företag i Moldavien. Det har svensk stavningslista, möjlighet till backup, dvs du kan göra en backup av alla dina konton, inställningar, mail osv. Allt detta hamnar i en fil som du sedan lätt kan läsa in från vilken annan installation som helst. Den finns även möjlighet att synkronisera konton mot varandra om du tex har en stationär och en bärbar dator och vill ha mailen synkroniserade mellan dessa två. Programmet hanterar flera konton också på ett mycket bra sätt. Det finns en del andra finesser också som olika mallar (inte html) man kan använda beroende på t.ex. till vilka man skickar mailen eller reguljära uttryck om man vill extrahera information från mailen. Snabbt och stabilt är det också, har strax över 50000 mail i min nuvarande installation och det är inga som helst problem.

Programmet hittas på http://www.ritlabs.com/

psMedlem sedan juni 2000807 inlägg

Instämmer i vad XL-Dennis skriver. Pocomail är ett mycket bra alternativ. och det var kul att höra att stavningslista är på g :)

En annan sak som är bra är att det tex inte sprider virus lika glatt som OE mfl... Om viruset av nån anledning nu inte skulle fastna i antivirusprogrammet först.

Kan importera adressbok och mail från Eudora som du kör nu bla.

RyzzenMedlem sedan mars 2000279 inlägg

Vore mycket snällt om du kunde fixa en svensk ordlista till pocomail XL-Dennis.

XL-DennisMedlem sedan juni 200290 inlägg

Ryzzen,

Läs e-post från mig :)

Genererad på 374 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb