webForumDet fria alternativet

IE6 visar ibland inte bilder!?

8 svar · 318 visningar · startad av Vide

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Tjenare,

Min IE 6.0.2800.1106 visar ibland inte vissa bilder på webbsidor, jag måste således högerklicka på "placeholdern" och välja visa bild för att bilden skall visas.

Hur gör jag för att lösa detta?

Mvh, Vide

DarrenMedlem sedan dec. 2002789 inlägg

Har samma fel... Och det är alltid gif bilder som inte visas. Måste vara en bugg i IE.

Glömde säga att problemet dök upp när jag uppgraderade windows xp till servicepack 1.

Hmm... det kan nog stämma i mitt fall också, att det var vid "uppgraderingen" det började hända.

Kan meddela att de senaste säkerhetsuppdateringarna fixade problemet :)

Perfekt... Ska tanka hem de nu.

Vide skrev:

Kan meddela att de senaste säkerhetsuppdateringarna fixade problemet :)

Har fortfarande samma fel... :(

Vilka uppdateringar har du installerat? Jag tankade allting som fanns på windows update men det hjälpte inte.

Min XP sade att det fanns två nya säkerhetsuppdateringar, så jag laddade hem dessa och installerade dom, och nu funkar det för mig.

Jag vet inte vad uppdateringarna hette, men det borde ju stå i loggen på "windows update". Skall kolla...

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Även jag har detta problem och uppdateringarna hjälpte inte.

RED: Ojdå, jag hade visst fått svar. :r

RESOLUTION
To resolve this issue, uninstall and then reinstall the Norton Personal Firewall program. When you reinstall Norton Personal Firewall, the program is reconfigured for Microsoft Internet Explorer 6 and should now allow the normal display of images.

To uninstall and reinstall the Norton Personal Firewall software, refer to the documentation that comes with the program, or contact Symantec for more information.

To do this, browse to the following Symantec Web site:

RED2: Jag har inte Norton Personal Firewall, jag trodde de snackade om Norton Antivirus. :r :r

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)