webForumDet fria alternativet

Opera 7

6 svar · 347 visningar · startad av OlleBoop

OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 432 inlägg

Opera har släppt första betan på Opera 7, http://www.opera.no
Första intrycket var "jämarns va snabb", sen tokkraschade den... :birp

stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg

Kommer INTE att uppgradera.... fy satan va ful 7 av är, dessutom blir man inte av med menyn till vänster på ett smidigt sätt som i 6.05.... :l hoppas dom fixar till det innan dom är färdiga med beta testningen...

:stefan:Medlem sedan apr. 20008 032 inlägg

Hehe, cool knapprad... :e

Menyn gör inget om den är knepig att stänga av - det gör man ju bara en gång. ;)
Men däremot hoppas jag innerligt att de lagt till Tab som en snabbknapp att hoppa upp i url-fältet med, som i Netscape och IE. Inget ont om F8, men vafaan... :e

Mr. N.Medlem sedan sep. 20023 794 inlägg

Men hur svårt var det att stänga av menyn till vänster? Klicka på den fina stjärnan uppe i knappraden. Dessutom tycker jag att sjuan är snyggare än någon annan webbläsare jag har sett.

psMedlem sedan juni 2000807 inlägg

F4 stänger/öppnar menyn till vänster..
bra att dom har flyttat transferfönstret dit också.
Om man nu tycker den är ful (vilket iofs inte jag tycker) så finns det skin att slänga på ;)
Jag kommer garanterat uppgradera.. när den blivit stabilare och alla funktioner är implementerade..

PrometheusMedlem sedan mars 2001464 inlägg

Jag tycker den var mycket snygg och smidig, det gick snabbt att förstå hur man skulle hantera menyer o.dyl. :p

Däremot... säg är det som jag misstänker att Opera fortfarande inte klarar av att formatera XML med XSL?! Fy tusan! :(

Nu börjar det bli många läsare på hårddisken, alla har några jättebra egenskaper men någon nackdel. När ska den perfekta läsaren komma? ;)

Men Opera 7 lär få vara kvar ett tag hos mig i alla fall...

zipp3rMedlem sedan aug. 2000590 inlägg

men en sak som stör mej, som jag trodde skulle vara åtgärdat i 7an är att den inte visar lager så som man vill....
annars e opera ruggigt snabb....

Genererad på 371 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb