webForumDet fria alternativet

Backup på allt i Outlook

6 svar · 519 visningar · startad av Pace

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Jaaa, jag vet att frågan har varit uppe tidigare, men jag är inte tillfredställd med svaren.

Hur tar man backup på allt som har med Outlook att göra (från anteckningar till uppgifter)? Är det filen...

C:\Documents and Settings\Admin\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook\OUTLOOK.PST

Sedan undrar jag om det finns några fördelar med att använda Outlook som e-postklient istället för Outlook Express, samt vad ni tycker allmänt om Outlook.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Njäe, inte riktigt.
I Arkivmenyn väljer du Importera & Exportera till att börja med och därefter går du vidare och skapar en .pst-fil

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Kan man inte göra det automatiskt?

Jag har gjort en liten Bat-fil som zippar ned allt som ska brännas för backup, och vill ogärna exportera manuellt i Outlook.

r) Eller zippa en hel katalog går ju också bra.

Jo det finns ett litet program som man kan ställa in hur ofta det skall göra en backup och vart den skall lägga den. Minns däremot inte vad det heter just nu.
Återkommer när jag vet vad det heter. ;)

r/ Det heter pfbackup och finns nånstanns på Microsofts hemsida men jag hittar det inte just nu dessvärre. ;)

costodiaMedlem sedan aug. 2000864 inlägg

outback plus finns det ett som också heter, men jag fick inte programmet att importera mina regler, för mig är de bland de viktigaste, så om någon som vet något program som kan fxa imprt av reglerna så är jag nyfiken på det.

jag har letat en del efter "pfbackup" utan att hittat det, är du säker på att det precis så?

Du hittar den engelska versionen här.
och den svenska versionen här.

costodiaMedlem sedan aug. 2000864 inlägg

tack, tyävärr kopierar den bara pst-filen, och det kan jag göra själv.

det finns en funktion i outlook för regler export och import, men det funkade inte när jag testade den tyvärr

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)