Antagligen är det någon irriterande liten sak jag missat, men hur kommer det sig att jag inte kan få fram 'Källa' i IE 6.0?
Högerklickar och väljer 'källa' som vanligt, men ingenting händer.
Någon som vet?
10 svar · 460 visningar · startad av Hepzy
Antagligen är det någon irriterande liten sak jag missat, men hur kommer det sig att jag inte kan få fram 'Källa' i IE 6.0?
Högerklickar och väljer 'källa' som vanligt, men ingenting händer.
Någon som vet?
Det funkar alldeles utmärkt att göra så för mig. Är det på alla siter du besöker, eller bara en specifik??
Avinstalerad notepad?
Har du kikat i ditt register?
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Default HTML Editor\
Du kan köra denna regfil om du vågar(eller öppna den i notpad o skapa allt själv)
Hrm. Har ingen 'Default HTML Editor' tydligen..
Har det löst sig?
Hittatde ett litet tips i PC hemma ang. hur du byter view source editor, skulle kunna användas till att lägga dit notepad skulle jag tro.
"HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\View source editor\Editor"
Öppna sedan standardvärde och lägg in hela sökvägen till det program du föredrar.....
P.s. Har du inte denna nycklen, skapa den. ;)
Testa detta...
http://www.winguides.com/registry/display.php/774/
Jag uppdaterade till IE6 SP1 och nu har jag fått samma fel, det funkar ibland. Väldigt mysko. Får forska vidare i vilket registernycklar det är som gäller.
Det har inte löst sig än nej. Mest på grund av att jag inte är riktigt duktig på att leka inne i regedit så väntar på möjlighet att övertala någon kunnig vän eller släkting om hjälp :)
Jag har forskat lite och kommit fram till att det är följande sträng som sköter det hela:
Nyckel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\View Source Editor\Editor Name
Namn:
Typ:
REG_SZ (String)
Värde:
"C:\winnt\system32\notepad.exe"
Default HTML Editor som det har pratats om tidigare är den som används då man klickar på en .html i t.ex. utforskaren.
Hoppas det löser sig.