VikingMedlem sedan maj 20003 652 inlägg Är det någon mer här som testat Phoenix? Fixade hem det tidigare idag, och den äger Mozilla (som jag tycker är den numera näst bästa browsern) med hästlängder! :)
Ungefär lika snabb som Opera, om inte snabbare, på att visa sidorna men visar dem på ett "bättre sätt". Jag längtar tills dess att nästa version kommer, är ju bara på v. 0.3 just nu ... Hoppas att de kommer med en mailklient som är fristående på samma sätt, så kan man skrota Mozilla helt :)
(För er som inte vet så är Phoenix en slags lightversion av Mozilla, https://www.mozilla.org)
En annan fördel: Det är mycket snyggare, även om den kan göras bättre ... :)
higaMedlem sedan aug. 2000359 inlägg Jag har testat Phoenix 0.2, även om jag personligen föredrar Mozilla i dagsläget så kan Phoenix säkert vara en perfekt lösning för lite äldre eller hårt belastade datorer där man tidigare varit tvungen att köra t ex Opera.
Har laddat ner Phoenix 0.4, värkligen en skitbra webbläsare. Mycket mera användarvänlig då man slipper mozillas mängder av funktioner. Mozilla kanske är bra om man storsurfar och vill bestämma varje liten sak men för normalsurfare räcker Phoenix fint, fint. Desutom är den mycket snabbare än ie. Lite jobbigt att använda mozilla om man HTML:ar och måste starta webbläsaren flera gånger för att testa sidan....
Japp, jag kör också Phoenix till och från och den är fin som snus :).
Jag gillar "lätta" webbläsare som är snabba och gör jobbet och det gör Phoenix med bravur och det faktum att den bygger på Mozilla gör ju att man direkt känner sig hemma.
Jag kör också Phoenix sen någon månad tillbaka och är helnöjd. Det är en webbläsare som passar mig perfekt.