webForumDet fria alternativet

Office jävlas

4 svar · 281 visningar · startad av Skarre

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

När jag startar MS Word roar den sig numera med att visa en dialogruta som lyder "Förbereder installationen..." innan den startar programmet. Det enda jag kan komma på som eventuellt kan ha orsakat detta är att jag avinstallerade MS Project 2002 och installerade istället MS Project 2000. Hur får jag bort den irriterande dialogrutan?

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Du kan ju testa att köra "Detetct and repair" från hjälpmenyn.
Alternativ två är att du startar installationsprogrammet en gång till och väljer dito val där.

XL-DennisMedlem sedan juni 200290 inlägg

Händer då och då....

Har du uppdaterat till Windows installer 2.0?

http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=32832&area=search&ordinal=3

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Att reparera fungerade tyvärr inte, varken från hjälp-menyn eller installations-CD:n.

Angående Windows Installer så hittade jag ingen länk till någon version för XP, men jag har nyligen installerat nästan alla tillgängliga uppdateringar från "windowsupdate.com" så jag bör ha den senaste versionen.

Jag får väl gå den långa vägen och installera om schabraket. *suck* Vet någon förresten om man kan spara sin personliga ordlista?

PellefantMedlem sedan maj 20023 372 inlägg

Det måste ju gå, de verkar ha extensionen *.dic, så sök igenom hd:n och spara undan dem/den innan.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)