webForumDet fria alternativet

Aut. textigenkänning

6 svar · 674 visningar · startad av limpan81

limpan81Medlem sedan sep. 200224 inlägg

Den här funktionen som, när man t.ex ska logga in på Hotmail, fyller i sitt användarnamn bara efter att man själv har skrivit första bokstaven. "Automatisk textigenkänning" eller nåt sånt tror jag att det heter. Hur som helst funkar inte det på min dator så jag antar att jag klickade nej tack första gg datorn frågade mig om jag ville aktivera det. Vet nån hur man fixar till det så att det funkar?

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Komplettera automatiskt, i IE -> Verktyg -> Internet- alternativ -> Fliken Innehåll

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Verktyg - Internetalternativ - Innehåll - Komplettera automatiskt

Jag flyttar dessutom tråden till forumet Webläsare där den passar bättre.

Mr KrossMedlem sedan sep. 200230 inlägg

Detta funkar inte. Jag har kryssat i alternativen (webadresser, formulär och användarnamn och lösenord...) men det funkar fortfarande inte. Kan det vara nåt annat man måste gå in på och markera. Frustrerande om man går till en viss inloggning ofta och behöva skriva i anv. namnet hela tiden. Ni fattar... vore tacksam för svar. Det går mig på nerverna.

MorphMedlem sedan juli 2000534 inlägg

Ibland måste man starta om IE innan inställningarna börjar gälla, kanske också Windows.

En annan möjlighet är att du försöker logga in på en webbplats med https-protokollet. Då är "komplettera automatiskt" avstängt av säkerhetsskäl.

Mr KrossMedlem sedan sep. 200230 inlägg

detta hjälper inte. blir tokig. ett jävla krångel att skriva i användarnamn om man kollar nåt, son mejl t.ex, väldigt ofta. är det nån som känner igen sig i problemet? allt ser ut att stämma på "komplettera automatiskt" men det funkar inte ändå...

clarkbonesMedlem sedan feb. 20013 023 inlägg

felpost

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
126 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)