Jag undrar om Opera är webbläsare? Är det något att ha?
Opera webbläsare?
10 svar · 357 visningar · startad av kaj19
Opera är en liten snabb och trevlig läsare som jag är mycket förtjust i. Dock kan den ibland ha vissa egenheter när det gäller att visa sidor. Om jag förstått rätt så använder den en äldre version av Gecko.
Opera 7 är tydligen på gång under hösten/vintern, där motorn ska få en rejäl uppdatering. Håller den bara kvar sin snabbhet så blir det troligtvis en underbar läsare.
Jag använder den i både Linux och Windows, och den funkar kannon bra :-) och om nu någon dålig webbnisse programerat sin sida bara för IE/netscape så kan man själv med ett musklick ändra hur den ska identifiera sig... :D
/me använder också Opera.
Trevligt,snabbt och ett enkelt men tokbra "mailprogram" inbyggt också :D
Man ska kanske försök få i tag på Opera och prova det. Se om deet är värt att använda.
Mouse gestures är nog det allra bästa med Opera, du kan ex backa genom att höger-vänsterklicka med musen.
Den använder fö inte Gecko utan en egen motor.
Nuvarande versioner har ett svagt DOM-stöd men det skall vara fixat i version 7 vars motor är omskriven helt från grunden.
Vart kan man få i tag i Opera? Kan man ladda ner det grattis från internet?
https://www.opera.com , gratis! :)
Kan bara hålla med föregående talare - Opera är helt suveränt!
Jag är inte riktigt kompis med mailfunktionen än och vissa sidor har den problem med, men i övrigt är Opera helt underbart. Bara en sån sak som höger-vänster-klicket som OlleBoop nämner - världsklass! :D
Jag tycker Opera är snabb, men kass, mest pga "Nuvarande versioner har ett svagt DOM-stöd". Jag kan inte göra riktigt vad jag vill med den. Så jag använder nog IE och ibland Mozilla, men när Opera 7 kommer så är jag snabb att testa med positiva förutsättningar. :)
Mvh,
Installerade opera 6.05 idag, och jag är helfrälst. Har kört på Mozilla tidigare, men jag upplever dens om seg :o