Ett jobbigt fel som jag har dykt på ett flertal tillfällen nu jag kan inte se källan på hemsidor? Och det är inte att någon har lagt in något javascript eller nått för att spärra det utan det är på mina sidor som jag har gjort också.
Är det någon som har en lösning på detta så jag kan se källan igen?
Jag har Internet Explorer 6.0
Kan inte se källan i IE 6.0
14 svar · 587 visningar · startad av nordan
Ingen som har haft detta fel?? :q :q
Jo, jag har haft det ett par-tre ggr på olika maskiner.
Det har dock försvunnit av sig själv i samband med uppgraderingar av IE
och inkörning av service-packar. Förmodar att det är något register-
problem med kopplingen: View-source - Notepad.
Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig mycket mer än så ..
nej, t ex https://www.catweb.se har ordnat så att det på något sätt inte går att använda högerknapp
Det har hänt mig också någon enstaka gång, men jag har aldrig funnit någon orsak till att det kan bli så. Men det händer så sällan så jag har inte fördjupat mig i det.
Kör också IE6. På windows ME.
Felet beror på de som gör sidan. De råkar vara helt brända i pallet och använder Javascript för att hindra menyn från att komma fram. Mitt tips är att vi startar en insamling till ansvariga för exempelvis Catweb så att de kan få terapin för sin narcissism... och under tiden, använda menyerna uppe i fönstret isf högerklick.
Nej Spango, det här har inget med högerklick att göra. När man väljer Visa=>Källa UPPE i menyn så händer ingenting. Så har det varit de få gånger det hänt mig.
Det har även hänt på sida jag gjort själv, vid test lokalt på min dator, visserligen då genom en lokal webbserver.
Och jag kan försäkra dig Spango, att jag har inga högerklicksspärrar.
Det har inte med den som gjort sidan i mitt fall.
Jag kan inte se kod på sidor där jag vet att det inte är spärrat med något
spango: om folk kopierar ens kod på sidan och folket som gör det inte vet hur man kommer runt spärrarna så tycker jag det är bra med högerklicksspärr, och så är fallet.
terapin för sin narcissism - sango, jag tycker du ska uttala dig lite mildare, att skriva sådann här saker tycker jag ger en dålig stämming, ävven om du själv tycker det så så håll de tankarna för dig själv.
OT:
costodia skrev:
spango: om folk kopierar ens kod på sidan och folket som gör det inte vet hur man kommer runt spärrarna så tycker jag det är bra med högerklicksspärr, och så är fallet.
Det är ALDRIG någonsin bra att använda högerklicksspärr. Högerklicksmenyn är en del av det grafiska gränssnittet i Internet Explorer och det ska inte förstöras av någon konstig webbplats.
I menyn finns, förutom alternativen Print, Save As, View Source, även Back, Forward, Open, Open in New Window och Add to Favorites. Dessa altnerativ används av användren för att navigera med Internet Explorer.
Stoppa denna terror av högerklicksmenyn!
Håller med. Fast nu var det ju inte alls det frågan gäller.
Om jag tolkar nordan rätt så FÖRSVINNER ju inte högerklicksmenyn.
Vad som händer är att ett av menyvalen (Visa källa) inte FUNGERAR
varken i huvud- eller högermenyn på SAMTLIGA webplatser.
Som sagt, det har hänt mig också ..
niko har rätt i sin tolkning :) och som sagt så var det faktist det som var frågan :)
Har hänt flera gånger för mig, men har löst sig när jag raderat temporära internet filer, MS BUGG !?!
Händer mig också ibland, och jag retar mig på det. Men jag brukar spara sidan och sedan gå in i "källan".
Det är säkert någon bugg, eftersom jag som du får problem med våra egna sidor, som inte hindrar med javascript eller nått.
Det går också att köra "view-source:http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=436414#post436414" typ. händer att jag kör det på vissa sajter för att kolla frameset och sånt. typ "view-source:http://www.imperialblackguard.com"