Hej!
Orkar inte använda Microsofts e-mail program, utan hellre nya Mail i Mac OS X 10.2. Så frågan är: vad är det för adresser till pop och smtp för hotmail?
mvh
tobbo166
6 svar · 426 visningar · startad av tobbo166
Hej!
Orkar inte använda Microsofts e-mail program, utan hellre nya Mail i Mac OS X 10.2. Så frågan är: vad är det för adresser till pop och smtp för hotmail?
mvh
tobbo166
Jag tror inte det finns någon pop eller smtp för hotmail. Någon gång hittade jag ett litet program som i sig själv skulle fungera som en pop-server, som i sin tur skulle kunna logga in på hotmail och hämta mail. Det funkade inget vidare, så jag har glömt vad det var för program.
När det gäller smtp behöver du faktiskt inte utnyttja någon från hotmail. Du kan utnyttja den som din isp har, och ange att avsändaradressen är din hotmail-adress.
Hotmail supportar inte att man hämtar sina mail via POP protokollet.
Aningen använder man webgränssnittet eller Outlook, vet inte om Mac'en variant av Outlook (heter något annat) klarar det.
ursäkta mig. hotmail använder ju inte pop och smtp utan imap (väl?). Men om jag vill köra en annan e-post klient? Vilka adresser rör det sig om? Jag har sett nånstans på internet, för länge sedan, några adresser man ska kunna mata in. Undrar vad det kan vara.
mvh
tobbo166
Outlook använder sig utav, http någonting för att connecta till hotmail
det kan du inte! använd microsofts programvara, det är liksom deras mening med det hela, så du får nog skrota macmail