PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Hur raderar man en faktura eller verifikation? Programmet verkar inte tillåta att man gör stavfel, för jag får upp "ej raderbar" när jag försöker ta bort den.
Finns det ingen inställning som gör att man kan radera registrerade poster? Ibland gör det ju inte så mycket om nummerserien fuckar sig.
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Det är väl en grundläggande regel att man inte kan radera denna typen av information i ett bokföringsprogram.
Du får nog lägga in en "rättelse" faktura.
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Ok!
Jag skrev in fel datum på en verifikation och skulle försöka ändra (alternativt ta bort), men det gick ju inte. Lite surt tycker jag, ungefär som om man inte tillåts göra fel.
joserMedlem sedan mars 20021 152 inlägg Det är en brist att inte kunna ändra fel ver-datum eftersom ver listas efter datum i huvudboken. (Det är registreringsdatum och nummer som inte ska kunna ändras. )
SPCS Admin sparar ver-nr, datum och saldo i filen VER.DBF. Det går att ändra datan i filen med Excel och spara som dBase IV. Admin korrigerar sedan index automatiskt.
Men först tar du en kopia på det företagets katalog i SPCSAdmin-katalogen.
Annars kan du ju alltid betala SPCS för att rätta felet åt dig. :p
AnnetteMedlem sedan apr. 2001129 inlägg Skapa en kreditfaktura på samma belopp som den felaktiga så "nollas" den ut. Lägg sedan till en ny rätt faktura. Den felakiga och kreditfakturan sätter du sedan upp som betalda. Enkelt sätt att gå förbi felslagningar.