Trodde NN skulle lägga ner.
NN7
18 svar · 387 visningar · startad av Dino
Det heter "Netscape 7".
NN (Netscape Navigator) har inte funnits sedan NN 4. ;)
Så det är därför ingenting funkar för mig i NN6 :q
Nä, det är därför det inte finns något som heter "NN6". ;)
Hur förkortas då Netscape 6 (eller 7). N7 eller NS7.
Man brukar förkorta det till "kör Mozilla, för helvete".
Annars är förkortningen NE vanlig. För övrigt håller jag med Chainsaw.
Kan inte hitta N:et i "kör Mozilla, för helvete"
Jag brukar säga NS, eftersom jag brukade säga att jag använde t ex "Netscape 4" för i världen
NetScape 7 = NS7
NetScape navigator 4 = NS4
Fast jag håller med Chainsaw, Mozilla är klart bättre uppdaterad och man slipper en massa fjortisprylar som RealPlayer och AIM
Det är oftast ett långt utdraget N framför "kör Mozilla, för helvete". Brukar uttalas "mennnnn" och yttras oftast av CSS-kunniga personer som börjar bli allvarligt less på att så få använder den läsare som suger minst.
Web-Tor, vad babblar du om?
Netscape Navigator finns fortfarande. Det är webbläsaren i Netscape paketet. Tillsammans med Composer, Mail, Instant Messenger och Address Book så är det ett litet paket.
Men Mozilla är så klart vettigare. :)
Senaste Netscapewebbläsaren brukar vara en nerknarkad version av en gammal mozillarelease ;)
Jaha... jag skriver tydligen i nattmössan :(
skall inte nya entscape bygga på mozilla 1.0?
Skall? Nej, snarare gör... :)
Läste imorse att NS7 skulle klara webbsidor "lika bra som IE"... sa dom inte så om 6:an också? Har man en w3 validerad sida så ska den funka i alla browsers, som det är nu ser min W3 validerade sida bara bra ut i IE, ser nästan bra ut i Mozilla och Opera.. i Netscape 4.x, är det ens en hemsida? :q
Netscape 7.0
Har nu använt Netscape 7.0 i nästan en vecka och får väl säga att den fungerar alldeles utmärkt. Är det någon som har andra erfarenheter av den?
Mvh/Frasse
Re: Netscape 7.0
Frasse skrev:
Har nu använt Netscape 7.0 i nästan en vecka och får väl säga att den fungerar alldeles utmärkt. Är det någon som har andra erfarenheter av den?
Ser ingen direkt anledning att köra Netscape 7.0 istället för Mozilla 1.1. :e
Netscape 7 rensar banan av alla tidigare netscape installationer... Var tvungen att ta bort dom!
Netscape 7, OBS! Ej rev 1... Final, rockar fett enligt mitt tycke! Däremot fungerar den dåligt på hemsidor man anvnder ofta, t.ex. webforum fungerar sketakasst.,.. Men det kanske går över.