webForumDet fria alternativet

Webbläsarens webbside utrymme...

6 svar · 319 visningar · startad av netfeed

netfeedMedlem sedan mars 2001593 inlägg

vet någon någon sida dör man kan kolla hur stort(i pixlar) själva utrymet där webbsidorna är i opera, netscape, ie och mozilla?
alltså inte det utrymmet där knappar och sådant finns som till hör själva webbsidan utan det utrymmet är webbsidan är...

fattar ni vad jag menar?

DuvaMedlem sedan maj 20021 141 inlägg

nej, jag fattar iaf inte.

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Ta en skärmdump, klistra in i ex. PS, mät!
Men tänk på att resultatet skiljer beroende på besökarens upplösning, inställningar mm.

Duva skrev:

nej, jag fattar iaf inte.

jag håller på och bygger webbsida helt i css
jag vill inte att sidan skall bli scrollnings bar utan bara i den delar av sidan som jag säger att det skall gå det är därför jag vill ha olika webbläsares "inuti mått"

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

100%? :OO

Skämt åsido, det är omöjligt att säga. Knapparna i webläsaren kan göras olika stora, man kan ta bort statusraden, man kan köra i fullskärm, framförallt kan man ha olika upplösningar på skärmen (640*480, 1024*768 osv) - det går inte att säga.
Jag som har ICQ till höger på skärmen får dessutom en något smalare "yta".

Enklare då att ange bredd och höjd i procent. :)

kanske är det enklare men jag gillar det inte för då kan de se fult ut...
få se hur jag gör

ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Att få till något sådant är i stort sett omöjligt, då alla plattformar har olika bredder på fönstren. Du kan ju känna av innerWidth med hjälp av Javascript på ggnska enkla sätt. Kolla dock så att du verkligen tittar på den INRE bredden och höjden, dvs ytan som läsaren har att jobba med.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)