webForumDet fria alternativet

En gemensam Outlook.Pst ?

7 svar · 421 visningar · startad av Lasp

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Jag har försökt att flytta Outlook.Pst till en gemensam disk så att jag kan använda samma vare sig jag bootar på Xp,W2k eller 98.
Rent teoretiskt går det bra men så krachar det
Hur sätter man upp en gemensam fil?

Eller vad har man för program i en server för att komma åt outlook.
Jag har alla MS programvaror men har aldrig satt upp något eget sånt här.

BABBAMedlem sedan feb. 2000280 inlägg

Jag tror man kör Ms Exchange Server =)

Ja jag var inne på nått sånt
Då lägger man väl upp alla hämtningar från Pop3 konton där ?
Är det någon som har erfarenhet!

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Är det inte betydligt billigare och lätare att köra IMAP, än att köpa installara o konfigurera en Exchange server!

enligt detta citat:
"We are overwhelmed by the good reactions on iMap 2. We are also getting a lot of requests for a Windows version of iMap.
For the moment, iMap is Mac-only. If we really get enough requests, we might consider a Windows version."
Skulle jag vara tvungen att skaffa mig en Mac (vilket gud förbjude) Och jag vill ha all funktionallitet ur Outlook tillgänglig.

tosteweMedlem sedan juni 200291 inlägg

MS Exchange server skulle lösa dina problem, MEN om du skall hämta data från Popkonto direkt från server MÅSTE du köra SB versionen, för i den vanliga Exchange versionen så är inte det aktiverat, det finns visserligen 3e parts programvaror men ingen av dessa har enligt min mening varit speciellt stabila. Nu vill inte jag påstå att Exchange är det bästa du kan välja, kolla på Lotus eller en Linux lösning, vilket kan vara mycket mer stabilt. Men vill du ha ett enkelt och ganska kraftfullt verktyg för din mail så är exchange 2000 alldeles utmärkt.

Där jag jobbar idag så kör vi uteslutande Excahnge server 2000 och jag är nöjd även om det ibland krävs en del extra arbete vad gäller underhåll och backup sominte fungerar sådär jätte bra. Men jag jobbar på det.

Ett annat alternativ för dig är att ge fan i att hämta ner posten från servern utan att du låter dina mail ligga kvar där och tar ner en kopia av mailen i det mailprogram du nu råkar jobb i.

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Jag kör IMAP med Outlook(XP) utan problem i Windows 2000.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)