webForumDet fria alternativet

Bokföringsprogram

6 svar · 644 visningar · startad av Pace

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Något tips på bokföringsprogram (helst gratis och svenskt) eller någon mall till Office?

XL-DennisMedlem sedan juni 200290 inlägg

Pace,

Hur enkelt ska det vara?

På min webbplats hittar du under sektionen Mallar:
- Enkel kassabok
- Enkel Ekonomidagbok

Är det bokföring för företag av det mindre slaget rekommenderas Xor.

Det ska vara enkelt nog att förstå men ändå kraftfullt för att lagra olika typer av uppgifter. Det är till ett mindre företag...

Jag fortsätter med bokföringen i papprena tills jag hittar ett lämpligt datorprogram. :)

XL-DennisMedlem sedan juni 200290 inlägg

Pace,

Med risk för att uppfatta som tjatig så rekommenderar jag "XOR 500" till det mindre företaget.

http://www.xor.se/

Visserligen kostar det men är fullt adragsgillt i deklarationen :-)

Tack XL-Dennis! Ska kolla närmare på det!

HallMedlem sedan dec. 2001868 inlägg

SPCS bokföring 2000 är något som jag tycker är helt ok! Nu är jag iofs ingen haj på det området! Men vi har använt deras produkter i flera år iaf och varit nöjda!

SPCS bokföring 2000

joserMedlem sedan mars 20021 152 inlägg

Alla etablerade bokföringsprogram har demoversioner som du kan testa, gör det innan du fastnar för nåt. Nåt gratis kommer du säkert inte att hitta.

OT
Måste tyvärr ge en liten motbild till Halls rekommendation av SPCS. Vi har använt SPCS:s flaggskepp Administration 2000 ända sedan det kom ut i början på nittiotalet. Vi sade upp serviceavtalet efter version 3.01 så mina synpunkter gäller t.o.m. den versionen av Administration 2000.

Administration 2000 sätt att hantera säkerhetskopiering riskerar att förstöra aktuella filer vid återkopiering. Gäller iaf tidigare SPCS fristående bok och faktureringsprogram med. Administration 2000 är också inkonsekvent i menyer och arbetsbilder om samma person ska hantera flera delar av arbetet, t.ex. både kund och lev.fakturor.

En fördel däremot är utskriftsmallarna, både layout och innehåll kan styras detaljerat och villkoras för olika behov.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)