webForumDet fria alternativet

Den byter startsida

4 svar · 277 visningar · startad av gladegp

gladegpMedlem sedan juni 200115 inlägg

Den jäkla skräp browsern byter till istarthere.com som startsida varje gång datorn startas om. Hur blir jag av med det. Jag har tömt hela temp internet folder osv.

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

Kolla i registret om du har fått in en sån här:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel\HomePage

gladegpMedlem sedan juni 200115 inlägg

Ledsen, men vad sjutton är registret? Hur kan jag kolla det?

MattiMedlem sedan dec. 19993 781 inlägg

Klicka på start(menyn), välj kör, skriv in regedit, gå till HKEY_CURRENT_USER, gå till Software osv.

Om det är så att du har fått in något reklamprogram på datorn kan du testa att ta bort det med Adaware, http://www.lavasoftusa.com/. Programmet söker igenom din dator efter reklam- och "spion"-program och ger dig möjligheten att ta bort dem. Rekommenderas.

BABBAMedlem sedan feb. 2000280 inlägg

Jag fick ett liknande problem.

Jag startade regedit, letade upp rätt nyckel och ändrade tillbaka värdet på min startsida.

Nästa gång jag startade datorn var mina inställningar borta.

Jag startade regedit igen, gick till: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Där jag hittade att en .reg fil kördes när jag startade. Filen hette SP.Reg och kördes i bakgrunden.

Jag är säker på att den kopierades till min C:\ när jag surfade på webben genom något hål i webläsaren.

När jag hade tagit bort autostart värdet i Run mappen i registret och deletat SP.Reg funkade det fint igen..

129 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)