Den jäkla skräp browsern byter till istarthere.com som startsida varje gång datorn startas om. Hur blir jag av med det. Jag har tömt hela temp internet folder osv.
Den byter startsida
4 svar · 277 visningar · startad av gladegp
Kolla i registret om du har fått in en sån här:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel\HomePage
Ledsen, men vad sjutton är registret? Hur kan jag kolla det?
Klicka på start(menyn), välj kör, skriv in regedit, gå till HKEY_CURRENT_USER, gå till Software osv.
Om det är så att du har fått in något reklamprogram på datorn kan du testa att ta bort det med Adaware, http://www.lavasoftusa.com/. Programmet söker igenom din dator efter reklam- och "spion"-program och ger dig möjligheten att ta bort dem. Rekommenderas.
Jag fick ett liknande problem.
Jag startade regedit, letade upp rätt nyckel och ändrade tillbaka värdet på min startsida.
Nästa gång jag startade datorn var mina inställningar borta.
Jag startade regedit igen, gick till: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Där jag hittade att en .reg fil kördes när jag startade. Filen hette SP.Reg och kördes i bakgrunden.
Jag är säker på att den kopierades till min C:\ när jag surfade på webben genom något hål i webläsaren.
När jag hade tagit bort autostart värdet i Run mappen i registret och deletat SP.Reg funkade det fint igen..