PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Hur gör man för att bli av med det där förbannade lilla gemet som tjatar om autokorrigering? Enligt hjälpen ska man avaktivera genom verktyg/autokorrigering... men trots att jag bockar bort allt så poppar den där vidriga dialogrutan upp.
(Office 2000 premium)
Sen skulle det vara skoj om man kunde plocka bort all automatik och ist bara köra hardcore... om det går.
Jaja - jag vet att det finns ANDRA program ist, men det vore väl själva f*n om man inte skulle kunna skala av word från patetiska finesser. ;)
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Ingen som vet, eller är alla sorglösa offer för alla finesser?
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg Jag använder Office XP, men det måste ju säkert vara något liknande i 2000. :)
Högerklicka på gemet, välj "Alternativ" och avmarkera "Använd Office-assistenten" på fliken "Alternativ".
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Ehhh... det var ju inte riktigt så ;)
Tar jag bort gemet blir det en popup istället... ist sett så fort jag redigerar min text. Enligt hjälpen skall man kunna aktivera/inaktivera autokorrigeringen genom dess namne i verktygsmenyn. Men det finns ingen inaktiverings ruta att kryssa i och det hjälper inte att bocka av alla rutor som finns där heller. Mao vill det förb****de word att jag ska peta in cdrom för att installera en äcklig liten finess som dess hjälpfunktion anser att jag kan vara utan :q
Visst kan jag utföra åtgärden att peta in cd:n, men i rimlighetens namn måste man väl kunna ställa in word att bli en simpel textredigerare som endast gör det jag vill NÄR jag vill... ey? Eller har de helt förbisett att det finns folk som inte vill ha finesserna?
Visst ja, glömde bort att dessa finesser är ju business för vissa ECDL cert utfärdare :e
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg
Hur gör man för att bli av med det där förbannade lilla gemet
Och jag som trodde att du ville bli av med gemet. :e
Jag förstår nog inte ditt problem riktigt. När jag bockar av rutorna funkar det precis som jag vill.
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg
Och jag som trodde att du ville bli av med gemet.
Visserligen, men jag skrev ju lite mer än så... ;)
När jag bockar av rutorna funkar det precis som jag vill
Vilka rutor? Hela XXXXXXXX word är ju fyllt med kryssrutor.. :OO De rutor som jag ger mig på enligt handledning från hjälpen är samtliga under verktyg / autokorrigering. Likväl poppar denna dialogruta upp så fort jag redigerar ett stavfel eller dyl. Denna dialogruta klagar på att jag inte installerat autokorrigering ännu... :x
not:
Jag är klar med min rapport :D , men det skulle vara bra att veta hur detta XXXXXXX sk--program kan justeras (om det nu går)
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Hata word!
Ju mer och mer de utvecklar det, desto mer likt ett dataprogram blir det (och inget ordbehandlingsprogram)!
Bara för att Bill Gates tycker att ett litet sketet gem är skitkul och att word insisterar på att installera saker som inte är inlagda redan, betyder det inte att andra gillar det!
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Ungefär så... :l
Men det hjälper inte min frågeställning ;)
norra54Medlem sedan sep. 2003110 inlägg Hej!
Tar nu upp en urgammal tråd som beskriver också ett stort problem och förtret för mig. Någon?
xp home
office 2002
mvh