webForumDet fria alternativet

Google i sidebaren?

7 svar · 338 visningar · startad av higa

higaMedlem sedan aug. 2000359 inlägg

När jag uppgraderade min Mozilla till 1.0RC1 så försvann Google från search-sidebaren, G-ikonen finns iofs kvar, men om man väljer att söka med det så använder den Netscape Search istället, himla störigt då Google i sidebaren var en av Mozillas killer features :(
Någon mer som råkat ut för detta?

Mvh Lukas

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Kolla under Edit - Preferences - Navigator - Internet Search
Lite OT: higa saknar du oxå en massa alternativ på högerklicksmenyn i RC1? Egentligen menar jag att det blir som i IE om man högerklickar på en bild, dvs alternativen blir bara "bildrelaterade" :(

Testade det, men problemet kvarstår, här finns en screenshot: http://higa.dns2go.com/mozilla.png
Jo Klös, saknar också dessa alternativ, kändes soft i tidigare "mozzar" att man till skilnad från IE slapp högerklicka utanför bilder för att få dokumentinfon.
Vi får väl hoppas på bättring i 1.0 final

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Neeej, säg inte att Mozilla också har börjat med ofoget med kontextuella högerklicksmenyer...
Säg inte att inte ens Back-alternativet finns med när man högerklickar på en bild..?

higa: så ser det inte ut för mig
:stefan:: exakt så är det :(
Båda två kolla lite här där det finns bilder på både preferences och högerklicksmenyer :)

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Men vafaaan... :(
Med andra ord håller jag fast vid Netscape 4.7. ;)

Yeah, tankade hem senaste nightlyn(2002-05-09) och nu funkar det perfa med googlen i sidebaren B-)

Det verkar som om inom de närmaste dagarna kommer en RC2 :) Jag vet inte vad som är ändrat men hoppas på att dom ändrar tebax till "vanlig" högerklicksmeny

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)