webForumDet fria alternativet

IE version 6 - Irriterande ikoner...

15 svar · 469 visningar · startad av Brian

BrianMedlem sedan sep. 2001502 inlägg

Har installerat IE 6, och får nu upp en massa irriterande ikoner - varje gång jag för pekaren över en länkad bild.

Ikonerna som då kommer fram är en diskett, skrivare, brev och en mapp. De olika ikonerna har olika funktioner, trycker jag på brevikonen så öppnas ett förifyllt meddelande, osv. osv.

Har kikat lite bland inställningarna i IE, men kan inte finna någon funktion för att få bort dessa mycket irriterande ikoner.

Någon som vet vilken av de otaliga kryssrutorna bland inställningarna i IE, som jag ska kryssa ur?

//Brian

AnnetteMedlem sedan apr. 2001129 inlägg

Det går, kommer dock inte ihåg hur...!

Ska kolla upp det.

Annars kanske någon annan vet det sådär med en gång??

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Jag kollade upp det och hittade rätt på en gång verkar det som:

Tools -> Internet Options -> Advanced -> Multimedia -> Enable image toolbar

Vad det kan heta på svenska har jag dock ingen aning, men det kan nog inte vara så svårt att lista ut. :)

Mvh,

Tack! Nu kan jag fortsättningsvis surfa vidare i lugn och ro, utan att tappa humöret ;)

Förstod aldrig vad dessa funktionsikoner fyller för funktion. Vad är det för vits med att få en mejl-ikon mitt på skärmen varje gång man drar muspekaren över en länkad bild? Det verkar så dumt, så dumt...

Men nu är det löst :)

Mvh,
Brian

Det finns massor med knasiga funktioner i IE som av någon anledning är på per default, och vara krångliga att stänga av.

Det borde finnas någon inställning "Leave me be, I know what I'm doing". Vet inte vad den skulle heta på svenska, men du förstår nog. ;)

Godkväll!

Mvh,

Instämmer till fullo!

//Brian

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Förstod aldrig vad dessa funktionsikoner fyller för funktion. Vad är det för vits med att få en mejl-ikon mitt på skärmen varje gång man drar muspekaren över en länkad bild? Det verkar så dumt, så dumt...

Ja...ackackack och trippelve, så jobbigt livet kan vara ibland :OO

Nä du ska nog inte använda ett modernt och avancerat system som Windows m/ IE, använd fjortislunix istället så är problemet löst, man behöver inte mer teknisk kunskap än vad gammelmormor agda har för att använda det.

Hmm...

Nä du ska nog inte använda ett modernt och avancerat system som Windows m/ IE, använd fjortislunix istället så är problemet löst, man behöver inte mer teknisk kunskap än vad gammelmormor agda har för att använda det.

Tack för ditt kreativa förslag ;)

//Brian

Tack för ditt kreativa förslag ;)

//Brian

'Vassego... §e

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Jag tror att väldigt många människor irriterar sig över Image Toolbar. Den fyller ingen funktion över huvud taget. Vill man spara en bild gör man det lika snabbt med högerklicksmenyn. Det enda Image Toolbar leder till är att bilden som man vill se blir delvis gömd.

Förhoppningsvis är den kasserad och bortplockad i nästa IE-version.

MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg

Vill man att sina besökare ska slippa image toolbar kan man skriva:

<META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no">

Källa: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/misc/mypictures/mypictures_ovw.asp

Fel återigen Swey, dom flesta människor vet inte att man kan högerklicka på en bild för att få fram en funktion för att spara den, om den här funktionen är till så stort besvär för dig och andra små tuffa hackers så kan ni väl köra med Netcrap eller nåt...opps glömde ju, ingen vill använda den....

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Eftersom dom flesta windows användare vet att MS brukar lägga en del nyttiga funktioner på "högerklick" så varför skulle dom inte kunna tänka så lång så att man provar det i Netscape/mozilla också?

Det är synd att idiot förklara alla som inte vill använda IE, utan använder en läsare som bättre följer standard (Mozilla) och inte har massa konstiga säkerhetshål/risker i sig.

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Nä du ska nog inte använda ett modernt och avancerat system som Windows m/ IE, använd fjortislunix istället så är problemet löst

Nu tycker jag nog att du är lite väl obstinat Reefer. Man kan väl tycka att IE är en alldeles utmärkt webbläsare och ändå ha åsikter om vissa detaljer?

Måste man till absolut fullo prisa varenda detalj i Internet Explorer för att inte dömas ut som en linuxfjortis enligt dig?

Jag gillar IE och använder den dagligen, men jag anser mig ändå ha rätten att tycka att vissa "funktioner" inte är helt bra.

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Ursprungligen av Reefer Fel återigen Swey, dom flesta människor vet inte att man kan högerklicka på en bild för att få fram en funktion för att spara den, om den här funktionen är till så stort besvär för dig och andra små tuffa hackers så kan ni väl köra med Netcrap eller nåt...opps glömde ju, ingen vill använda den....

Om de inte vet om att man kan högerklicka får de för tusan lära sig det. Eller du kanske vill att Microsoft ska göra om alla sina program bara för att några nybörjare inte vet om att det finns två knappar på musen?

Jag kan leva med Image Toolbar oavsett om den är påslagen eller ej. Att funktionen är helt onödig står jag dock fast vid.

259 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
129 ms — hämta forumlista (db)
122 ms — hämta statistik (db)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)