PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Jag söker ett program speciellt för grunläggande adress-, person- och företagsuppgifter (Adressboken i Outlook Express är inget vidare):
* Helst svenska
* Sökfunktion
* Utskriftsfunktion (och ev. konvertering till text-fil)
* Visa alla adresser & personer i en lista.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Det finns ett litet program som jag minns att jag använde för ett par år sedan som hette Adressboken helt enkelt. Ett svenskt program som troligtvis har blivit större och med fler funktioner nu. Testa att söka efter det och provkör det. När jag testade det var det freeware men jag vet inte hur det är idag, om det finns kvar vill säga.
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Tackar för det!
Det verkar fylla alla mina krav utan att vara "bloated" på något sätt.
Google hittade "Adressboken" här:
http://hem.passagen.se/gk/info_adress.html
Hmm, fast fler förslag mottages gärna!! :)
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Japp det var det jag menade. Såg också att det fortfarande är gratis och lika enkelt som förut. ;)
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Outlook är ju fantastisk om man vill ha något sådant.
Hur mycke är du ute efter?
Du kan få en liten Accesstabell om det hjälper. :r
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Outlook är lite väl maffigt för att bara spara några adresser med telefonnummer etc.
Adressboken var också lite buggigt och ostabilt, så jag är tacksam för fler förslag! Det går bra med utländska också.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Jag skulle använda Excel och kanske krydda med lite VBA för att få det ännu bättre...