Är det verkligen så tradigt att man inte kan infoga gif-bilder i Eudora...? Eller kan man ställa in det?
Hittar fler och fler brister i Eudora som gör att jag överväger att riskera virusangrepp via Outlook Exp istället...
6 svar · 254 visningar · startad av Mira
Är det verkligen så tradigt att man inte kan infoga gif-bilder i Eudora...? Eller kan man ställa in det?
Hittar fler och fler brister i Eudora som gör att jag överväger att riskera virusangrepp via Outlook Exp istället...
Är det verkligen ingen som vet - det är väl lågt om ett program inte kan visa det vanligaste bildformatet... !?
Hmm det funkar för mig... välj "all files" så får du iallafall möjligheten att bläddra bland giffar. Och skicka mailet som "styled" så ska det nog fungera :)
När jag bläddrar fram en gif-fil och försöker Inserta den får jag error: "Unable to open image file"
Var ställer man in att mailet ska vara "styled" ?
Samma sak gäller när någon skickar en gif-bild, det blir bara en liten grå pixel...
Styled ställs in så här : Tools --> options --> Styled text --> ASk me each time. Du får iaf frågan om hur du vill skicka mailet :)
...jo och där finns valet "send both plain and styled" - vilket jag har haft ikryssat... men vad innebär det - skickar den 2 mail...?
I vilket fall så borde den ju i o m det kunnat skicka gif-filer...
men vad innebär det - skickar den 2 mail...?
Nej, men skickar det "mer avancerade" mailet som bilaga i det "enklare" mailet!