DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg En undran. I samband med att en ny version av en läsare släpps kommer det då oxå en fullständig manual om precis vad den stöder. Och då menar jag inte "den klarar css2" utan precis vilka taggar och attribut den stöder.
------------------
Skönhet kan man köpa sig, men jag tror jag köper mig en visselpipa
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Om en läsare säger "klarar CSS2" så betyder det (logiskt sett) "klarar ALLT som ingår i CSS2". Naturligtvis är affärsvärlden inte ense om det. En lista med alla punkter som *inte* stödjs hade varit underbart, men jag tror att det blir lite jobbigt att tvinga fram.
------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Tycker inte det borde vara så svårt att ordna. Om de som utvecklar läsaren prickar av på ett papper varje sak som läsaren klarar (kan väl inte vara så svårt eller tidskrävande för de har väl en plan om vad den skall stöda innan de sätter igång) och sen bara publicera den samtidigt som läsaren. Tycker det borde gynna alla. :q
------------------
Skönhet kan man köpa sig, men jag tror jag köper mig en visselpipa
[Redigerat av Dino den 05 feb 2002]
higaMedlem sedan aug. 2000359 inlägg Tycker själv att det hade varit trevligt om det fanns någon officiell databas där man kan se t ex från och med vilken version av dom mest använda browsrarna som stöd inplenterades för olika standarder.
Himla praktiskt om man ska använda t ex besöksloggen för att se hur många procent som använder "good browsers", dvs browsers som klarar transparenta PNG, samtliga stilar på borders samt hover och active på annat än hyperlänkar.
------------------
Mozilla - för oss som surfar med stil
http://higa.dns2go.com
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Det finns ingen fullkomlig webbläsare, och standarden är bara en förespråkad standard, inget "krav"
På denna sida:
http://www.richinstyle.com/
kan man se vad de olika webbläsarna inte klarar, fast jag tvivlar på att den hittar alla buggar.
Av någon anledning finns inte IE6 med än, den kanske klarar för mycket...
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
[Redigerat av Toonster den 06 feb 2002]
higaMedlem sedan aug. 2000359 inlägg Toonster:
Anledningen till att IE6 saknas är nog att RichInStyle inte är så uppdaterad, bl a saknas ju både Opera 4/5/6 medan antika 3.6 finns med. IE5.5 borde dom också ta med.
Sedan så förklarar dom inte vilken verre av Mozilla som dom kallar för "Moz5"
Copyright © RichInStyle.com 2000
------------------
Mozilla - för oss som surfar med stil
http://higa.dns2go.com
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Copyrigthen är ju rätt... årtalet när sidan skapades ska ju anges.
Däremot kunde senaste uppdatering visas. Fast det var nog ett tag sedan, för så länge jag hafr IE6 (5 mån?) så har sidan sett lika dan ut.
Det intressanta är dock testsidorna, där kan man gå in och testa den webbläsaren man har. Jag har testat en del med IE6, och den missar en hel del.
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
[Redigerat av Toonster den 07 feb 2002]