webForumDet fria alternativet

eps -> ps

5 svar · 352 visningar · startad av FlashX

FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg

Min IE envisas med att alltid spara ner EPS-filer till .ps
Går detta att ändra någonstans eller finns det en bra anledning till att det ska vara så?

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Det är en lösning men inte den smidigaste kanske... när du får frågan om var och hur du vill spara filen sätt fnuttar kring och skriv "filnamn.esp" så bör det lösa sig :)

------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!

FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg

Jovisst gör det men jag laddar massor via länkar i mail från vårt intranät och det är väldigt irriterande :l
Kan inte förstå anledningen till att filen ska döpas om. Har testa på nyinstallerade maskiner utan någon annan mjukvara men IE envisas hela tiden med att det ska vara en ps-fil och inget annat?

kjellMedlem sedan dec. 1999757 inlägg

Jag skulle vilja aktuallisera min gamla fråga igen då det här numera blivit ett dilemma för kunder som ska ladda ner bl.a. eps-filer via hemsidan. Det är inte alla (om ens någon) som funderar på att man ska döpa om filerna utan tror helt enkelt att det är fel på dessa.

Finns det någon naturlig förklaring till varför det blir så här :q

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Enligt filext.com kan en eps-fil ha flera olika mimetyper, varav en är application/postscript. Teoretiskt sett kan det vara så att IE tycker att filer med den mimetypen ska ha filändelsen .ps, eftersom det är det som är det normala för PostScriptfiler. Prova att använda någon av de andra filtyperna i stället, det kanske funkar (men å andra sidan kanske det pajar allt :) ).

kjellMedlem sedan dec. 1999757 inlägg

Ändrade mimetypen för EPS i IIS:en till image/eps och nu fungerade det :D

Ett snart 3 år gammal problem är löst!
Tusen tack :bire

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)